Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
10. januar 2005 - 17:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke finde digital camera

XP kan pludselig ikke finde mit camera. Under enhedhåndtering figurerer cameraet heller ikke. Tidligere har det fungeret fint, men pludselig sker der ingenting når jeg tilslutter cameraet.
Jeg kører XP home og mit camera er et Canon IXUS 40. Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 18:25 #1
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2005 - 18:35 #2
fjern det i enhedshåndteringen (hvis du kan) -> afinstaller softwaren -> genstart og reinstaller
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
10. januar 2005 - 21:37 #3
jamen, det figurerer ikke i enhedshåndteringen.
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
10. januar 2005 - 21:40 #4
majsmarken, hva mener du?
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2005 - 15:00 #5
Kan det tænkes, at kablet er gået i stykker? Har du prøvet ar koble kameraet til en anden computer?
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2005 - 15:36 #6
findes ikke i enhedshåndteringen OK
har du installeret speciel software til det?
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
11. januar 2005 - 16:32 #7
Jeg har ikke installeret specielt software på cameraet. XP fandt selv cameraet da jeg stak ledning i USB porten første gang jeg brugte det.
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
11. januar 2005 - 16:33 #8
Ups... mente selvfølgelig på computeren...
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2005 - 16:35 #9
har du prøvet milter's forslag?
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
11. januar 2005 - 16:36 #10
Nej, ikke endnu.... er ved at starte en anden pc op.... er tilbage om 30 min...
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
11. januar 2005 - 16:52 #11
hmmm, ser ud som om milter har ret.... XP reagerede heller ikke på min anden pc.. tjekker lige om jeg har et ekstra kabel, og vender tilbage...
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
12. januar 2005 - 17:19 #12
Hej igen.... øv, har lige prøvet med nyt kabel og stadig ingen reaktion...
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2005 - 17:30 #13
prøv: SCANNING EFTER ØDELAGTE OG FEJLBEHÆFTEDE  SYSTEMFILER  SAMT REPARATION AF DISSE I WINDOWS-XP:

Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.
Undskyld jeg råber - er kopieret ind ;o)
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
12. januar 2005 - 18:10 #14
var lige ved at give mig i kast med dit forslag,indtil jeg så at jeg skulle have min XP-skive klar.... Den har jeg ikke (ikke ski.. smart)...
Er der ikke andet jeg kan gøre??
Avatar billede hcma Novice
12. januar 2005 - 18:43 #15
du kan da prøve en repair (du skal så have alle updates samt egne installerede drivere ind igen), men du kan kun lave en repair uden CD hvis:
Kræver at mappen i386 er kopieret/lagt over i din PC, da den normalt kun findes på Installations-cd'en

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader  (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
12. januar 2005 - 18:54 #16
ok... prøver det imorgen.... skal ud af døren....
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2005 - 00:24 #17
Hvis ikke jeg har misforstået noget, så får du den samme fejl på to maskiner med to forskellige XP-installationer og med to forskellige kabler mellem PC og kamera.

Hvis det er rigtigt, ville jeg nok tro, fejlen lå i kameraet :)
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
14. januar 2005 - 13:08 #18
Fik gennemført en repair.... og nu virker det. Tak for hjælpen. Ved ikke om jeg skal dele pointene mellem jer eller om catbody skal ha dem alle.
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 13:14 #19
lad os dele pointene, så jeg lægger hermed et svar og venter på at milter også lægger et, så du kan få uddelt dine point.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2005 - 21:08 #20
Ellers tak. Det var åbenbart en repair, der skulle til, så jeg synes, du skal give pontene til catbody :)
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2005 - 10:47 #21
t.lagerstorf >>  er du klar til at uddele point?
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
16. januar 2005 - 14:43 #22
Ok... catbody får dem... og tak for hjælpen begge to...