Avatar billede mdez Nybegynder
10. januar 2005 - 17:13 Der er 5 kommentarer

Postnumre med koordinater

Jeg sidder og mangler en tabel med postnumre linket til en eller anden form for geografiske koordinater. Koordinaternes type er egentlig ligemeget, dem transformerer jeg til at passe til det kort de skal anvendes sammen med..

Nogen der ved hvor man kan finde det?
Avatar billede terry Ekspert
10. januar 2005 - 19:08 #1
Well if one exists then I wouldnt mind getting my fingers into it too :o)
Avatar billede mdez Nybegynder
10. januar 2005 - 20:26 #2
ja, tænk de fede ting i flash man kan lave så :)... det var sådan set lidt derfor.
10. januar 2005 - 21:40 #3
den slags kort-tabeller KØBER man hos krak eller andre kort-leverandøer. Jeg tror ikke, at man finder dem gratis lovligt....
Men jeg vil da gerne 'lytte' med og se hvad der dukkker op :)
Avatar billede mdez Nybegynder
10. januar 2005 - 22:07 #4
jeg har også været inde og kigge på geodata-info.dk og det ser ud som om der nok er noget der kan bruges - er bare ikke sikker på at dataen er koordinater på deres postnummer-kort.

Skidt med om det koster nogle tusind, men det ville være bedre hvis der var noget knap så korrekt data (altså bare med en enkelt koordinat til et postnummer i stedet for områder).. og det er jo ikke uoverkommeligt at lave selv om det tager lang tid ... men min tid er ikke lige til at sidde og lave sådan et kort. så hvis det findes i forvejen ville det være kanon jo..
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. januar 2005 - 07:50 #5
På et tidspunkt i 2004 eller 2003 var der i KodeKassen i Alt Om Data en artikkel du måske skulle undersøge - det var eller andet med at angive et postnummer og så få det vist på et kort hvor det hørte hjemme. Måske kan du se der hvor datagrundlaget stammer fra.  Ellers ville jeg nok checke www.kms.dk (kort og matrikelstyrelsen) der ved jeg at de data du eftersøger har været tilgængelige.