Avatar billede ravnemor Juniormester
10. januar 2005 - 16:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Online rimeordbog

Jeg er ved at skrive en sang til et bryllup, men kan godt bruge noget støtte til at finde ord der rimer.

Er der et sted online hvor man kan slå ord op og så få en liste frem på ord der rimer ?

Har ikke lige nu lyst til at investere i en ordbog eller lign.
Avatar billede pernillem Nybegynder
10. januar 2005 - 17:09 #1
PÅ den danske online ordbog kan du søge efter "Mulige rim" http://www.ddoo.dk/perbang.com.cms?aid=109

Det er vist endnu på teststadiet, men det er da indtil videre et rimelig brugbart alternativ til at skulle investere i en papirudgave af en rimordbog

Held og lykke med sangen
Avatar billede ravnemor Juniormester
10. januar 2005 - 17:35 #2
Tak for siden...

Jeg har lidt svært ved at bruge den, men det er det bedste alternativ indtil videre :-))

Ser lige om ikke der kommer flere forslag...
Avatar billede weblex Nybegynder
10. januar 2005 - 17:40 #3
Jeg har rent faktisk brugt nedenstående link til udarbejdelsen af en sang til min fars 60 års fødselsdag:

http://www.kryds.dk/

Jeg brugte den på den måde, at hvis jeg skulle finde et ord som rimede på kone, så knaldende jeg *one ind i indtastningsfeltet. Så får man en række brugbare og ikke brugbare forslag :o)
Avatar billede ravnemor Juniormester
13. januar 2005 - 21:21 #4
Tror jeg slutter af her, weblex ser ud til at være bedst....

Tak for hjælpen