Avatar billede danras1001 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere e-mail adresser

Jeg har outlook 2002, og en adsl-forbindelse fra tdc.Til denne konto følger 5 mail-adresser, hvoraf jeg bruger 3.
Disse 3 er til hvert medlem af familien og vi har selvfølgelig hver vores brugerkonto i win xp. MEN !!!!!!!!!!!!!
Når man henter post fra sin tdc mailserver får den som nu tilfældigvis henter først, mails til alle 3 adresser (ikke så smart af tdc). SPØRGSMÅLET : Kan man sætte outlook op til kun at hente mails til en bestemt navngiven konto, og lade de andre ligge på serveren.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:19 #1
det er fordi dine adresser er "alias" ikke selvstændige mailbokse.
du skal have nogle andre adresser. fx gmail eller andet
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:20 #2
altså svar: det kan du ikke da det er samme email-konto
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:22 #3
og så: forslag til løsning er at du får nogle andre konti, hvoraf gmail er en af mulighederne. du må gerne få en gratis af mig, så får du nemlig selv med den første konto mulighede for at give til de andre.
Avatar billede danras1001 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:31 #4
ja men jeg spørger fordi en kollega havde samme opsætning og han fik en it-mand til at ordne det så det virker som jeg har beskrevet. Han betalte rimeligt meget for det, og har ikke selv forstand på hvordan det virker, og jeg er ikke indstillet på at skulle betale for det med penge.
Avatar billede danras1001 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:33 #5
lige en ting til hvad er gmail
Avatar billede le_bon Nybegynder
10. januar 2005 - 09:35 #6
Jo du kan godt. Du skal bare gå ind i File > Add new Identity, og så lave en identity til hver bruger. For hver identity sætter du så den tilhørende mailkonto op.

c",)
Avatar billede danras1001 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:39 #7
ok tak det virkede !!!!!!!!!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:53 #8
ok, jeg var vist lidt for hurtigt ude:-( cool nok at du havde tjek på det le_bon
Avatar billede lx2ba Novice
10. januar 2005 - 10:31 #9
Virker det mon også for Outlook 2000 (SP3)? - Jeg har søgt, - og ikke fundet!
:<D
Avatar billede le_bon Nybegynder
10. januar 2005 - 11:30 #10
Super! Tak for points!  c",)

mrmox2 >  ;o)
Avatar billede le_bon Nybegynder
10. januar 2005 - 11:38 #11
lx2ba > Det ved jeg faktisk ikke.