Avatar billede homemicky Nybegynder
09. januar 2005 - 19:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

port forward creative webcam

Hej hej

Jeg har lige et spørgsmål angånede mit webcam. Jeg kunne godt tænkte mig, at forwarde en port på min computer sådan bruge mit webcam hvor som helst i verdenen via en browser.
Skal man egentlig have en webserver for det eller kan det lade sig gører uden. Jeg har prøvet bruge kommandoen netstat -a for hvilke forbindelsee/porte der er tilsluttet min computer. Men kan ikke helt overskue hvilke port mit cam bruger.
Avatar billede eneq Nybegynder
10. januar 2005 - 12:52 #1
Hejsa

Så vidt jeg er orienteret er der ikke nogen webserver indbygget i dit webcam, som feks med Axis.

Så derfor skal du have en webserver, og noget kode som forbinder dit webcam med tcp port 80.

Svar: Hent Apache og et webcam capture program og forward tcp port 80 til webserveren :)
Avatar billede homemicky Nybegynder
10. januar 2005 - 17:45 #2
Kan ikke få det til at virke den skriver forbidden har ellers givet index filen alle rettigheder. Og apache server kører!

Her mit index script:

<html>
<head>
</head>
<body>
<TABLE borderColor=black cellSpacing=0 cellPadding=0 border=2>
<TBODY>
<TR height=480>
<TD width=640 height=480><IFRAME image src="http://xx.xxx.xxx.xxx:80/C:\Documents and Settings\Michael\Application Data\Creative\WebCam Center\Cache\index.html" width=640 height=480></IFRAME></TD></TR></TBODY></TABLE>
</body>
</html>
Avatar billede eneq Nybegynder
10. januar 2005 - 17:50 #3
Kan du køre index.html filen ved bare at åbne den i IE ?

<TD width=640 height=480><IFRAME image src="http://xx.xxx.xxx.xxx:80/C:\Documents and

Skal den ikke lige rettes til

<TD width=640 height=480><IFRAME image src="http://xx.xxx.xxx.xxx:80 C:\Documents and
Avatar billede homemicky Nybegynder
10. januar 2005 - 22:38 #4
Det virker heller ikke, hmm hvad gør jeg nu?