Avatar billede Jegvan Praktikant
09. januar 2005 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af OS på internettet

Hej Eksperter

Jeg vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med at købe OS (eller andre store programmer) på nettet. Jeg tænker på de sites hvor XP kan købes til ca 50 USD. Er det snyd og bedrag det hele, eller får man de bestilte varer tilsendt? Jeg regner med at nogle sider er falske sider med hvordan tjekker jeg det?

På forhånd tak

Jegvan
Avatar billede per-olof Nybegynder
09. januar 2005 - 18:04 #1
Phising-Svindel er jo populært idag
Jfr http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=20544
og
http://www.computerworld.dk/sikkerhed/search.asp?Soegeord=phishing
risikon fins du fortæller dit kort nummer og blir snydt på 50USD
Du er nog nødt til en go reseach af de du køber ifra.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2005 - 18:09 #2
Jeg ville ikke turde købe noget eller give nogle oplysninger om mig selv på nogen af den slags sider. Hold dig til de anerkendte firmaer, så undgår du en masse problemer senere, selv om det måske koster en smule mere :)
Avatar billede per-olof Nybegynder
09. januar 2005 - 18:56 #3
Rakt fra Google http://www.proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/msoem85.html XP Pro 1300:- Hvordan de kan sæljes for 300:- Sannoligt snyd og bedrag.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2005 - 19:45 #4
Du har måske modtaget en af de mange spam-mail som florerer med tilbud på produkter til nærmest foræringspris?
Pas på - de er ikke ude på at sælge (pirat)software, hvilket i sig selv er ulovligt, men de er lige så meget ude efter dit kreditkort/betalingskortnr. men risiko for at du bliver snydt og bedraget.
Avatar billede Jegvan Praktikant
11. september 2005 - 09:45 #5
Lukket