Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:16 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

bundkort eller cpu brændt af?

jeg har en p4 2,0 med et soltek SL-85DRV4-C.
På et tidspunkt begyndte den at opfører sig underligt. Kunne ikke indlæse windows ordentligt, kun i safemode mm.
Indtil det endte med at den ikke starter op(cpu snurer, lys i lamper, hd kører, men intet billede). Jeg har siden da investeret i en anden pc, men jeg kunne godt tænke mig at bruge den som server, da den 500 mhz filserver jeg har stående ikke vinder hurtighedspriser. Det store spørgsmål er:
Er det cpu'en eller bundkort?
Hvis jeg skal ud og købe begge vil jeg ikke have socket 478 igen.
Jeg har checket med andet grafikkort, der er ingen underlige beeplyde, og alt øvrigt er fjernet, hd,lydkort, lan, ram, osv.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:20 #1
og alt øvrigt er fjernet, hd,lydkort, lan, ram,
----

Øhh du kan da ikke boote uden harddisk og RAM!
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:24 #2
jeg har selvfølgelig forsøgt med alle kombinationer (med/uden ram, m/u HD osv). Bare for at få en eller anden lyd fra bundkortet.
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:27 #3
Kunne tyde på en defekt bundbræt så - hvis jeg forstår tråden ret!

Har du prøvet at testet alle aftagelige dele i en anden maskine
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:27 #4
jeg skyder på det er cpuen der er brændt af.. men altså.. kan du ik prøve at sætte cpuen som du tror er brændt af over på den pc som virker.. og se om cpuen virker..
og så hvis du kan sætte dit hardware over på det bundkort som ikke virker og altså bare prøve og bytte det lidt rundt og se hvad der virker og hva der ikke gøre... tager tid.. men effektivt
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:29 #5
jeg har ikke et socket 478 MB, så det er lidt bedste gæt ingen man smider de 4-500 kr for en af tingene
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:30 #6
ingen = inden
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:31 #7
alle øvrige dele er testet i anden maskine med ok
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:33 #8
Blæser i grafikkort kørte ikke
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:33 #9
Tja - så er det vel lokaliseret til CPU eller motherboard.

Lyder indikatoren på bundkortet?
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:33 #10
*GH* ja så er det da stået af for sure!
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:34 #11
vent.. hvis blæser i grafikkortet ikke kørte kan det tyde på at den ik er sat ordentligt til og derfor skærmen ikke tænder måske?.. tjek om alt hardware sidder godt inden i
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:35 #12
alt sidder som det skal, har forsøg med andet Grafikkort ligeledes
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:37 #13
Virker det med et andet grafikkort??
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:38 #14
Kan jo være din AGP soklel der er stået af.

Men defekt CPU giver også sort skærm..

Lyder dioden på bundkortet??
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:44 #15
der er ingen diode. Der er intet der lugter brændt, jeg har haft cpu'en pillet ud, den så ikke skidt ud. Den hang fast i køleblokken, men ikke særligt meget, jeg tror ikke den kan være brændt af. Et side spørgsmål mht.point, skal man afvise durany, for at kunne dele point ud til begge. Da jeg tror vi ikke kommer videre end med et gæt fra jer begge. Hvad skal der investeres i først CPU / MB
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 17:46 #16
Bare giv durany point - min hjælp er altid gratis herinde!

HVIS du mener du er sikker nok på det er bundkortet, er de jo ikke grund til at bruge penge på CPU og omvendt.

Det ville jo være en idé at fo det lokaliseret først.

Har du ikke mulighed for at teste bundkort og CPU hos en ven?
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:49 #17
Desværre jeg tror jeg satser med et bundkort, der kommer en tilbagemelding ved lejlighed
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:50 #18
jeg trykke på Accepter, men der sker ikke rigtigt noget, skærmen opdatere, men viser ikke at point er delt ud?
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:52 #19
min hjælp er også gratis ;) man får ik så meget ud af at få point hehe det er ik noget jeg går så meget op i..

og du kan SELV DELE POINTENE som du kan se nederst så klikker du på det blå og kan fordele points der..
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:53 #20
du skal markere en af brugerne først..  eller også selv angive hvem der skal har points..
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:56 #21
det er jo nærmest en videnskab
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 18:20 #22
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

så svært er det heller ikke
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
10. januar 2005 - 21:22 #23
ok, hvis man vil læse brugsanvisninger, er alting jo let. Det var MB. Den er ved at installere fint pænt med nyt server program
Avatar billede freehelp Praktikant
11. januar 2005 - 08:20 #24
Kommentar: freehelp
09/01-2005 17:27:46 *G*