Avatar billede freeman111 Nybegynder
09. januar 2005 - 15:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bruger min com. for meget hukommelse?

Okay jeg har en computer p4 2.8 Gz 512 mb ram.

Jeg spiller lidt WoW for tiden med en ven som sidder med en athlon amd 2.2 Gz.

I krævende situationer "hakker" spillet når jeg spiller, hvorimod min det på min vens computer kører fint.

Hvordan kan det være???

Vi prøvede selv at se på prob.

Vi tænke det har noget med hukommelsen at gøre. Vi prøvede begge at trykke ctrl + alt + del...

Tjek dette screenshot:

Der er mange prog. som bruger over 1000 i hukommelse, er det normalt.???

Min ven har nogenlunde de samme programmer kørende men de bruger næsten alle sammen under 1000 i hukommelse..

Har tjekket min com. for spyware.

Er der er en måde jeg kan mindste dette hukommelses-forbrug??

Ps.. tager lige 2 sec. med billedet
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 15:48 #1
hmm
tja kør begge for en sikkerheds skyld nogle af de glimrende anti spy og adware som findes på www.spyrwarefri.dk under værktøjer..
og husk altid at hvis i begge spiller så kører den efter den langsommeste pc.. altså ens pc kører ikek hurtiger eller arbejder mere bare fordi man spiller mod en person der har noget vildt hardware..

gå ind under ctrl alt delete.. og så under processer og se under Hukommelse, og se hvilket program der bruger al rammen.. måske finder du noget mystisk der.. i hvertfald hvis der er nogen ting som gøre at den hakker osv og pcen bruger kræfter på nogen ting som du slet ik har bedt den om.. så genstart og tast F8 og find fejlsikret tilstand frem og så fjern de ting som du ikke ønsker skal være der..

du kan evt gå under START og så  KØR og skriv MSconfig og se hvad den starter op med der.. så kan du fjerne hak i det som du ikke ønsker starter op..

håber det hjælper og i finder ud af det..

held og lykke..
Avatar billede freeman111 Nybegynder
09. januar 2005 - 15:51 #2
tak.... tager lige 2 sec. så kan i se et scrrenshot af det
Avatar billede freeman111 Nybegynder
09. januar 2005 - 15:53 #3
Avatar billede freeman111 Nybegynder
09. januar 2005 - 15:55 #4
Tjek hvor meget der bliver brugt, det er vanvittigt, (i forhold til min vens com.)
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:32 #5
hmm tja har du prøvet det med msconfig.. du må gerne give mig et screenshot af hvad der starter op.. og du har  en maaaaasse ting som kører.. det er måske derfor.. har du prøvet og kører nogen programmer der leder efter ad og spyware??
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. januar 2005 - 17:33 #6
Den bruger såle 9% det er da ingenting.... og da slet ikke hvis du sidder og spiller samtidig...

Hvad for et grafikkort har du og din makker?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. januar 2005 - 17:35 #7
Jeg har selv 5 på ca 45K og 3 på 25K plus alle de andre så du bruger ikke meget ram
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 17:39 #8
det faktisk rigtig nok..

hmm det undrer mig at der er så mange svchost.exe åbne...

kører du med en ZA firewall?

den burde sagten kunne klare det hvis du har 512 mb ram...
Avatar billede freeman111 Nybegynder
09. januar 2005 - 17:44 #9
jeg har norten firewall

... Ifølge 3dmark har jeg et bedre grafikkort end min vens.... geforece 5600 fx

poster lige et screenshots af msconfig
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. januar 2005 - 17:53 #11
Nu kan et benchmark ikke altid bruges til det vilde... og SLET ikke hvis i tester i 3Dmark 01..
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 18:02 #12
er begge de billeder ikke ens?...

nå men jeg kan se der er en masse ting der starter op der.. tør ik fortælle hvilke du skal fjerne..
men altså mit bedste råd tja.. kør nogen af de anti spyware programmer og så se om den fanger noget.. ellers skyldes det sikkert (som JEG tror det gør) din vens grafik kort..
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 01:54 #13
Det er normalt at dine baggrunds programmer bruger over "1000" fordi det er kilobyte, så dem på 1024 optager en megabyte af dine ram, hvilket er helt normalt, specielt dit msn messenger, som jeg så du havde kørende tager mange Mb ram, så det er en god idé at lukke det ned så længe du ikke har flere ram. dir grafik kort kan have stor betydning, hvad for et grafik kort har du/ hvor mange ram er der på.?
Avatar billede durany Nybegynder
10. januar 2005 - 17:16 #14
jamen han har 512 mb ram og det er mere end rigeligt.. så han burde sagtens kunne køre msn og mere til endda samtidig med han spiller..
Avatar billede freeman111 Nybegynder
10. januar 2005 - 22:11 #15
det er skide underligt...
Avatar billede freeman111 Nybegynder
10. januar 2005 - 22:12 #16
edit: som durany siger burde jeg kunne køre det....

Har på fornemmelsen at det er mit norten antivirus/firewall som snupper det hele

:( har hørt at det godt kan "slowe" computeren en del ned...