Avatar billede wumpus Nybegynder
09. januar 2005 - 12:01 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af drilsk AVI-fil

Hej,

Jeg har en AVI-fil liggende på en gammel cd.
Men jeg kan ikke afspille den.
Filen blev oprindelig fremstillet på baggrund af en DV-optagelse og jeg har en vag ide om at den blev eksporteret i Premiere.
DivX Player fortalte mig at jeg skulle bruge Canopus codec til at afspille. Det har jeg nu installeret. Når jeg derefter prøver at afspille får jeg bare en masse flimmer i DivX Player - lyden fungerer til gengæld ok.

Enhver hjælp modtages med kyshånd.
Tak på forhånd.
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 12:07 #1
har du prøvet Gspot til at fortælle hvad der evt. mangles ?
http://www.headbands.com/gspot/download.html
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 12:15 #2
måske er den defekt? prøv at lave en kopi af din fil og fiks den med dette værktøj
http://www.geocities.com/avimedic/download.html
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 12:19 #3
kalp ; er den god ?

kender den nemlig slet ikke - bruger DivFix når jeg render i problemer - men divfix kan jo ikke klare alt ;o)
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 12:21 #4
espersen>> Den fungere fint, men kan godt drille nogen gange:) derfor jeg vil have der bliver lavet en kopi først:o)
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 12:23 #5
hehe ; det er det samme med DivFix ;o)
Avatar billede basementjack Nybegynder
09. januar 2005 - 12:34 #6
prøv med http://www.videolan.org/ afspilleren.. Den æder alt..
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 12:36 #7
du får lige linket til DivFix : men forsøg kun at reperare på en kopi af filen - ligeom kalp siger !

Skulle en AVI-fil være beskadiget, kan du dels checke det med DivFiX, dels reparere den:
http://www.divx-digest.com/software/divfix.html
Avatar billede wumpus Nybegynder
09. januar 2005 - 13:12 #8
Tak for de gode forslag. Hverken Avimedic eller DivFix finder nogen fejl.
Gspot fortæller at jeg skal bruge Canopus DV Codec og at dette ikke er installeret. Det sidste er lidt mystisk eftersom jeg HAR installeret dette codec tidligere på dagen....
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 13:15 #9
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 13:17 #10
Canopus DV codec: ftp://ftp.sdu.dk/user/torben/dvcodec.exe (830KB)
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 13:18 #11
ups - er det den samme kalp ?
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 13:19 #12
49,2 mb <-> 830 kb - nope det er ikke den samme ;o)

har du prøvet at strippe index med DivFix (gør det på kopien!)
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 13:19 #13
espersen>> Det tror jeg ikke:)
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 13:27 #14
kalp ; hvad er der i de kæmpe fil ??
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 13:31 #15
Canopus DV Audio CoDec 1.01
Canopus Software DV (CDVC) Video CoDec 2.08.001
Canopus Software DV (DVSD) Video CoDec 2.07.003

og "lidt" mere :P
Avatar billede wumpus Nybegynder
12. januar 2005 - 14:35 #16
Tak for tips. Jeg har prøvet alt, men jeg kan stadig ikke spille filen. Konklusionen må vist være at filmen er "beyond repair"... Håber jeg har det oprindelige DV-bånd et sted - men stor tak for forsøget.
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 14:37 #17
:( det var sgu ærlgeligt.. well lig et svar og accepter:)
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2005 - 14:43 #18
surt...
Avatar billede wumpus Nybegynder
12. januar 2005 - 19:39 #19
Ja, jeg prøver at huske hvordan det nu er man vælger et svar - er det noget med at man skal svare selv...