Avatar billede mhq Nybegynder
09. januar 2005 - 11:35 Der er 10 kommentarer

Slet individuel URL

Vores URL liste er blevet meget lang, og indeholder nogle adresser, som vi ikke surfer på mere. Desuden er min favorit URL nu kommet så langt ned på listen, at jeg skal skrive hele URL'en (.com og alle dennes under URL'er kommer før min .dk!). Nu er det jeg gerne vil slette de URL'er vi ikke bruger mere.

Vi er ikke interesseret i at slette hele listen, da vi følger med i nogle newsgroups, og vi ønsker ikke at miste angivelsen af hvilke ting vi har læst.

Spørgsmål: Hvordan kan man slette individuelle URL'er der kommer i drop down menuen i explorer adress?
Avatar billede mikstor Nybegynder
09. januar 2005 - 13:24 #1
Hvad med at gemme de sider I plejer at bruge i "Foretrukne" og så rydde oversigten ved at gå ind i "Funktioner" og så "Internetindstillinger"?
Avatar billede mhq Nybegynder
09. januar 2005 - 15:48 #2
Mener ikke det er en løsning, da den hndtering ikke holder styrpå hvilke indlæg der er læst/ulæst i en given tråd i en newsgroup
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2005 - 17:55 #3
Hvad med at åbne listen "Oversigt". Her kan du slette adresserne enkeltvis. Du kan med funktionen "Vis" (når du har åbnet Oversigt) få adresserne vist på den måde, der passer dig bedst.
Avatar billede mhq Nybegynder
09. januar 2005 - 20:02 #4
Milter: Jeg er ikke med på hvor du mener jeg skal finde denne liste?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2005 - 21:14 #5
Jeg skal lige være sikker på, at vi taler om det samme. Jeg har forstået det sådan, at du ønsker at slette nogle af de adresser, som autofuldførelsen gemmer, så de kommer frem i adresselinien, når du indtaster en adresse (eller en begyndelse til den).

F.eks., du vil søge efter "Canon" og taster: "ca" (uden anførselstegn)i adresselinien, og der dukker en masse forslag op, som alle starter med "http://www.ca".

Er det nogle af dem, du vil slette?
Avatar billede mhq Nybegynder
09. januar 2005 - 22:55 #6
Milter: Netop
Aktuelt er mit problem. Jeg er tit inde på www.hobiecat.dk, og selvfølgelig også www.hobiecat.com. Alle disse under URL's til .com adressen kommer før .dk URL'en. Det betyder så nu, at jeg skal indtaste hobiecat.d før jeg den jeg ønsker at besøge er valgt i adresse linien.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2005 - 23:35 #7
Prøv at højreklikke på din værktøjslinie > Tilpas > Find knappen "Oversigt" i venstre vindue (Tilgængelige knapper) > Klik på "Tilføj" > Luk.

Nu skulle knappen "Oversigt" være tilgængelig på din værktøjslinie.

Klik på den > Vis .  Check selv, hvilke muligheder du nu har, du kan bl.a. højreklikke og slette.

Men der er garanteret mange, så det er et kæmpearbejde. God fornøjelse :)
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2005 - 19:43 #8
Har du fundet dem?
Avatar billede mhq Nybegynder
13. januar 2005 - 21:13 #9
Ja, men det løser ikke mit problem. Listen jeg ønsker at slette fra er den der kommer som drop down liste øverst på skærmen. Min liste ser eks sådan ud:
http://hobiecat.com
http://hobiecat.com/viewtopic.php?t=1038
http://hobiecat.com/viewtopic.php?t=1316
http://hobiecat.com/viewtopic.php?t=1325
http://hobiecat.dk

Det er linierne 2, 3 og 4 jeg ønsker at slette. Det gøres ikke ved at vise HISTORY
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2005 - 23:19 #10
Hvis jeg åbner "Oversigt (History)" > Vis > Efter websted, så får jeg bl.a. et ikon, som hedder "eksperten(www.eksperten.dk). Hvis jeg derefter klikker på det, åbner det en oversigt over alle sider, jeg har besøgt på Eksperten. Derefter kan jeg højreklikke dem en ad gangen og slette dem. De skulle herefter ikke dukke op igen. Det gør de i hvert fald ikke hos mig.

Håber det kan hjælpe.