Avatar billede lordofmankind Nybegynder
08. januar 2005 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hoppe til toppen af siden kode?

Jeg har en lidt lang side på min HP. Gider ikke skulle scrolle op og ned hele tiden.

Kan man ikke lave en knap der gør at man kommer til toppen på et klik, og omvendt?

Og ikke mindst, hvad er koden?
Avatar billede petan Nybegynder
08. januar 2005 - 21:29 #1
Avatar billede petan Nybegynder
08. januar 2005 - 21:30 #2
"Generelt bruges ankre, når du laver sider med en anselig mængde tekst. Du vil typisk skulle lave et indeks i toppen af siden, som linker til ankeret, som er indsat på nøglepositioner i teksten, som følger efter."
Avatar billede connie Nybegynder
08. januar 2005 - 21:32 #3
Du kan placere en: <a name="top"></a> øverst på din side og henvise til den længere nede med: <a href="#top">top</a>
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. januar 2005 - 21:32 #4
<a href="#top">Til top</a>
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. januar 2005 - 21:33 #5
Man behøver ikke <a name="top"></a>. Koden vil automatisk sende dig til toppen.
Avatar billede connie Nybegynder
08. januar 2005 - 21:47 #6
Omvendt hvis du øverst vil henvise til forskellige afsnit længere nede placeres disse øverst:
<a href="#a1">Til afsnit 1</a>
<a href="#a2">Til afsnit 2</a>
osv.

Dette placeres ved afsnit 1: <a name="a1"></a>
Dette placeres ved afsnit 2: <a name="a2"></a>
osv.
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
08. januar 2005 - 23:05 #7
Ok. Et anker var virkelig brugbart. Det kan jeg jo bruge til mange ting kan jeg se.

<a href="#top">Til top</a> Var også nemt at bruge. Er der så en:

<a href="#buttom">Til bunden</a>

?

Jeg syntes alle skal lægge et svar..
Avatar billede connie Nybegynder
08. januar 2005 - 23:09 #8
Ja du laver bare øverst en:
<a href="#bund">Til bund</a>

og placerer denne kode i bunden:
<a name="bund"></a>