Avatar billede andr3as Nybegynder
08. januar 2005 - 18:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ting man skal tage højde for ang. Grafikkort

Hvad skal jeg kigge efter for at se om jeg kan bruge et specifikt graffikkort?

jeg mener om der er noget specielt på bundkortet jeg skal kigge efter, eller andre steder?
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 18:26 #1
Tja kommer jo meget an på om du kun har plads til PCI kort/PCI Express eller/AGP 4x eller 8X
Avatar billede andr3as Nybegynder
08. januar 2005 - 18:31 #2
jeg forstår mig ikke voldsomt meget på hardware - så ville du ikke være rar at forklare ved det betyder :o)
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 18:31 #3
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Dette kan vise hvad du har hvis du ikke selv ved det
Avatar billede freehelp Praktikant
08. januar 2005 - 18:32 #4
Ved du hvad dit bund hedder?

Beklager hvis jeg forsvinder, men mister strømmer her og maskinen går ned. Fortsætter det venter jeg med at komme på til det er slut med orkan
Avatar billede andr3as Nybegynder
08. januar 2005 - 18:36 #5
bundkort?
Avatar billede andr3as Nybegynder
08. januar 2005 - 18:44 #6
hvis det er bundkort du mener så er det et: Asus-WMT-LX
Avatar billede andr3as Nybegynder
08. januar 2005 - 19:17 #7
så for søren - nu begynder strømmen også at forsvinde her - kommer igen når stormen er ovre
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 09:28 #8
Kan intet finde om det bundkort?
Avatar billede andr3as Nybegynder
09. januar 2005 - 10:31 #9
mit bundkort er desvære rimelig gamelt - men jeg antager at jeg bare skulle give dig: "MotherBoard Name". I everest?
Avatar billede freehelp Praktikant
09. januar 2005 - 12:32 #10
Ja, men kan intet finde på det bundkort på google
Avatar billede andr3as Nybegynder
09. januar 2005 - 14:48 #11
ud fra hvad jeg kan se i everest - så er mit kort et: APG kort - jeg kan ikke se om det er 4x eller 8x
Avatar billede andr3as Nybegynder
12. januar 2005 - 12:30 #12
kan du ikke forklare hvad: PCI kort/PCI Express eller/AGP 4x eller 8X. er uden at vide hvilket bundkort jeg har?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. januar 2005 - 14:33 #13
AGP
Accelerated Graphics Port

grænseflade konstrueret specielt (og alene) til grafikkort, der fysisk er adskilt fra pc´ens almindelige PCI-bus. Fremfor at bruge PCI-bussen til grafikdata, tilbyder AGP en dedikeret punkt-til-punkt kanal således at grafik-controlleren direkte kan anvende main memory.
AGP kanalen er 32 bits bred og kører ved 66 MHz. Dette giver en total båndbredde på 266 MBps, i modsætning til PCI-båndbredden på 133 MBps. AGP understøtter også to valgbare hurtigere modes, med hastigheder på 533 MBps og 1.07 GBps. I tilgift, tillader AGP 3-D textures at blive holdt i main memory fremfor i video memory.

PCI Express
Peripheral Component Interconnect Express; (der tidligere gik under navnene 3GIO

[Third Generation I/O] og Araphoe);
PCI Express er en såkaldt point-to-point baseret arkitektur, der understøtter at dataoverførsler sker i begge retninger på samme tid.

PCI Express er i modsætning til ISA, PCI og PCI-X baseret på en seriel arkitektur, hvilket betyder at for at danne et den simpleste 1x PCI Express slot vil man derfor blot skulle benytte 2 baner i begge retninger mellem slot og controller (4 i alt sammenlignet med 64 på 16x-PCIe-slots) - til gengæld skal disse baner have noget højere clockfrekvens for at opnå den samme båndbredde. Ydermere kan de enkelte PCI Express kanaler kombineres og skabe en endnu højere båndbredde til fx. grafikkort, der vil kræve mere end et 10/100 netkort.
Avatar billede andr3as Nybegynder
13. januar 2005 - 22:21 #14
ok :)

lige et lille spørgsmål til -

hvis min comp bruger radeon nu - kan jeg så købe et geforce hvis passer med det der AGP - eller er der en anden faktor der gør jeg ikke kan bruge det?
Avatar billede freehelp Praktikant
14. januar 2005 - 08:07 #15
ATI Radeon eller Nvidia er ligemeget. Passer fint
Avatar billede andr3as Nybegynder
14. januar 2005 - 20:10 #16
ok - smidder du så lige et svar?
Avatar billede freehelp Praktikant
15. januar 2005 - 09:44 #17
Nej tak tag dem selv
Avatar billede andr3as Nybegynder
16. januar 2005 - 11:24 #18
;)så får du da karma i stedet;)