Avatar billede finnrene Nybegynder
08. januar 2005 - 15:37 Der er 4 kommentarer

AVI > DVD med DIKO, undertekster bliver væk!

Forsøgte mig med at konvertere en Avi til DVD med DIKO. Det gik ok, men teksterne (orginalt i srt.-format) er bare ikke med på DVD'en?
Jeg markerede "DVD" under "underteksttype" i konfigurationen.

Istedet for at inkludere teksterne i Iso-filen, smider diko den i en seperat SRT-fil, som jeg ikke ved hvordan jeg skal få tryllet ind i den endelige dvd?

Nogen der har en idé/forklaring?
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 16:02 #1
Hej
Du skal bruge virtualdub til at ligge dem fast på dine avi film.
Derefter converter du dem til dvd.
Følg denne guide:http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=4
Avatar billede finnrene Nybegynder
08. januar 2005 - 18:37 #2
Tak for guiden, men bliver nød til at være en kedelig fætter og afvise dette svar. Årsagen er at jeg ikke har fået svar på hvorfor DIKO, som programmet lover, ikke smider teksterne på i mit tilfælde.
Desuden ville jeg være ked af at skulle konvertere 2 gange, som du foreslår, da det endelig resultat da bliver ringere, og desuden er mere besværligt, men ellers tak for svaret;-)
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 20:03 #3
Helt ok:)
Ville bare hjælpe.
Avatar billede finnrene Nybegynder
09. januar 2005 - 12:13 #4
Det viser sig nu, at hvis jeg tager en tekst fra en anden film og smækker på, virker det fint. Problemet må altså være at teksten skal være konfigureret på en bestemt måde før end diko vil æde den, men hvilken??