Avatar billede tk27 Nybegynder
08. januar 2005 - 14:21 Der er 8 kommentarer

Load URL i celle i tabel

Kan man lave det således at man loade et url i en celle i en given tabel?

Tænkt eksempel:

En side har links til følgende sider:

www.eb.dk
www.bt.dk
www.jp.dk

Når disse links trykkes på åbnes de på en side, hvor jeg har en fast topgrafik, hvor URL'en så skal åbne i den nederste celle i tabellen hvor topgrafikken ligger i øverste celle (2 rækker, 1 kolonne)

Man kan lave det manuelt ved at oprette sider for hvert link - en side hvor der så f.eks. er to frames - 1 med topgrafikken, og en med linket. Det er simpelt.

Men hvis man nu har 40 links, så bliver det jo noget bøvl at lave en nye side for hvert link.

Er der nogen af jer der ved hvordan det kan laves på en let og smart måde??

Der er masser af point til et godt svar :-)
Avatar billede plazm Nybegynder
08. januar 2005 - 14:30 #1
har du mulighed for PHP/ASP ?
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2005 - 14:32 #2
-- det kan nemlig ellers ikke, hvis man ikke bruger (i)frames !-)

PS. Der er dog mulighed for at bruge et activeX-object (xmlHttp), men det vil jo kun virke i Windows, og såvidt jeg er orienteret med IE og Gecko-browserne Mozilla m.fl.
Avatar billede tk27 Nybegynder
08. januar 2005 - 14:33 #3
Ja, webhotellet har ASP - men jeg forstår absolut intet af ASP programmering?!

Men lad mig se - måske jeg kan finde ud af det :-)
Avatar billede tk27 Nybegynder
08. januar 2005 - 14:34 #4
Iframes er ikke så godt, da jeg kan forstå at man skal være nogenlunde opdateret på browserfronten for at kunne se iframes.

Klientellet til hjemmesiden er IKKE opdateret - på nogen front.. :-)
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2005 - 14:35 #5
Ja, man skal have en browser, som er nyere end 7 år (bortset fra de sene versioner af Netscape 4.x !-)
Avatar billede tk27 Nybegynder
08. januar 2005 - 14:38 #6
Nemlig - brugerne er arbejdsklassen i det vestjyske. Tror ikke de har 100% styr på alt det... :-)
Avatar billede roenving Novice
08. januar 2005 - 14:45 #7
Der findes langt under 1% af browserne på verdensplan, som har en browser, som er ældre, og langt de fleste af dem findes sandsynligvis i udviklingslande !-)
Avatar billede tk27 Nybegynder
09. januar 2005 - 22:29 #8
Ingen der kan hjælpe??