Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 02:40 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Kontaktlinser, få dem ud ?

Hej allesammen.
Har fået en dags linser, og kan virkelig ikke få den ene ud !!

Kender i et fif til det ? evt om jeg må sove med den ene ?
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 02:53 #1
du må ikke sove med sådan nogen i hehe.. hvis du åbne øjnene meget altså rigtig meget og kniper dem i igen som om du prøver at tage fat i kontaktlincerne med øjnlåene så gå de ud.. fordi du bliver tør i øjnene af det:)
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 02:54 #2
og ellers vask dine hænder... og tag fat i det yderste lag på kontaktlincen og tag den ud.. der sker ikke noget! du passer for meget på:)
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 02:55 #3
ellers find en spand eller noget andet stort.. fyld det op med vand.. dyk hovedet ned i det.. åbn øjnene og ryst hovedet..
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 02:55 #4
Det kan jeg bare ikk :( ... Ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre.. Har roddet med den i 55 minutter ...
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 02:55 #5
hvis du sover med dem får du rister øjne i morgen:)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 02:56 #6
Prøver lig vandet..
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 02:56 #7
hehe sjovt spørgsmål egentlig:) men reelt kan du altså tage lincen direkte ud ved at tage fat i den.. dit øje skal nok blive tilbage:)
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 02:58 #8
Hvis du spørger en fra synoptic eller lignende så ville de nok sige... sæt dig ret op.. kig direkte op med øjnene.. før din pegefinger ind i øjet (midten) og lad den glide helt ned i munden til du mærker kontaktlincen bøje så.. når den gør det så tag fat i den
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 03:01 #9
Vandet virkede ikke.. Prøver det med fingeren
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. januar 2005 - 03:01 #10
"glide helt ned i munden"

det var sgu en sjov vej at få den ud.. :)
Avatar billede popsy Novice
08. januar 2005 - 03:01 #11
kalp har ret, men for pokker hvor kan jeg huske den første tid :D

Hvis du sover med den ser du hvidt de første timer i morgen efter du får den ud :)

Venstre "funkfinger" på nederste øjenlåg, højre "fuckfinger" på øverste, venstre tommel og pegefinger danner en "knibtang, og du nupper den ligeså stille ud af øjet. Man kan ramme en anelse ved siden af, og det svier i ca10 sekunder, men ud kommer den :)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 03:02 #12
Har totalt ondt i mit øje lig nu.. Det gøt ondt, bare jeg trykker det mindste :( ... Jeg er helt fortabt... Skal man så på sygehuset ?
Avatar billede joha Nybegynder
08. januar 2005 - 03:04 #13
Prøv at løfte i øjenlåget, samtidigt med du gnidder ned eller op (an på om linsen sidder oppe eller nede), plejer at virke!
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 03:08 #14
Hvordan mener du joha ? er ikke helt med.. Min linse sidder der hvor den skal sidde ?
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 03:12 #15
rasmus-madsen: rolig nu hehe.. du mister ikke synes af at sove med dem men du får meget røde øjne af det.. men så skulle dine lincer også være lettere at få ud hehe..

hvis du har helt åbne øjne (igen meget) og går hurtigt igennem stuen eller lignende uden at blinke selv om dine øjne tørrer! så kan du når du lukker dine øjenlug i igen prøve med dine øjenlå at få fat på kanterne af din kontaktlince hehe svært at forklare
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 03:18 #16
Kalp ---> nu gider snart ikke mere, er ved at være træt.

Men er du sikker på der ikke sker der helt vilde, ved jeg sover med dem en enkelt nat ? Der er bløde linser jeg har på.
Avatar billede popsy Novice
08. januar 2005 - 03:20 #17
Der sker ikke andet end dit syn er noget underligt hvidt i morgen, indtil ca en time efter du får den ud. Har sovet en del branderter ud med en i :D
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 03:21 #18
Der sker ikke noget.. men hvis du ikke vil have røde øjne så hvis du et par i løbet af natten så åben dine øjne lidt og lad dem få ilt.. det er nemlig derfor de bliver røde..

Hvis du vil give det et sidste forsøg så gør dette.

start med højre øje..

Lad din pegefinger pege ind mod din næse og din tommelfinger mod dit ører.. før dem langsomt ind mod hinanden og når de nærmer sig det brune eller hvad din øjenfarve er så går du langsomt længere ned så du rører overfladen af dit øje og fortsætter indaf.. så har du fat i din lince!
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 03:22 #19
fuck jeg staver bare som  en ko lige nu:o)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 03:22 #20
hehe det var godt...

Jeg takker meget for jeres ihærdige hjælp her om natten.
Desværre fik jeg dem ikke ud.

Men sådan er det jo.

Hvis svarer vil jeg acceptere jeres svar i morgen (Popsy og kalp)

//Madsen
Avatar billede popsy Novice
08. januar 2005 - 03:27 #21
Nahhh, pointene er intet værd før du får skidtet ud.

Ved dog godt hvordan du har det, kan godt huske i starten hvor man nærmest var bange for at komme til at røre ved øjet. Har også haft de lange kampe, både med at få skidtet ud, men så sandelig også på at få skidtet i :D

Behold du min andel, og gem dem til der bli'r probs med din puter, så kigger vi på det i stedet for :)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 03:27 #22
hehe takker..
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 03:28 #23
Jeg springer også over hehe.. få dem ud.. og i morgen når du vågner så åben dine øjne meget og luk dem i et par gange i træk.. så kan det være de springer ud selv
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 03:30 #24
Alternativt har jeg hørt hvis man bliver slået en kraftig lussing så har de en tendens til at falde ud helt af sig selv hehe:) Så hvis man er til chancer og smerte ja så spring ud i det:o)
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
08. januar 2005 - 11:45 #25
hehe ja...

Var til optikker i dag, og den var åbenbart røget i nat eller ved alle disse forsøg.

Så pointsne er alligevel jeres :D.
Takker for hjællpen.
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 13:50 #26
hehe så forstår jeg godt du fik røde øjne når du til sidst sidder og prikker dig i blommen hehe
Avatar billede popsy Novice
08. januar 2005 - 14:13 #27
:)
Avatar billede kokoko Nybegynder
08. januar 2005 - 17:17 #28
Sjov tråd... kan godt huske dengang jeg skulle prøve en dags linser! :) Jeg var så dum at tage i byen første aften og drikke mig møg fuld. Så kom jeg hjem ud på morgenen, og skulle have dem ud. Den første fik jeg ud i løbet af nogle minutter, men den anden kunne jeg simpelhen ikke få fat i... Da jeg havde larmet i næsten en time vågnede min mor og kom ud for at hjælpe, men hun kunne ikke se nogen linse i mit øje! Så viste det sig at jeg allerede havde fået den ud og at de begge lå på bordet!!! :)
Avatar billede Repo1980 Nybegynder
29. marts 2011 - 15:37 #29
Hejsa,

Har selv haft store problemer til at starte med mht at få linserne ud igen :/
Til sidst måtte kæresten træde til og simpelthen tage selve linsen ud af øjet.
Optikeren sagde at det var normalt, men eftersom det kun var prøvelinser bestilte jeg ved en online butik i stedet. Fandt nogle der er ret bløde i det og dem har jeg ikke haft de store problemer med.. prøv evt at se hvis det stadig er af din interesse at se her:
www.lenson.com/dk