Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
07. januar 2005 - 15:06 Der er 17 kommentarer

Hjemme netværk?

Har købt en blå ledning, som jeg ikke lige kan huske navnet på..
Men den sku ihvertfald gerne forbinde 2 pc'ere sammen i et hjemmenetværk, hvor man eventuelt kan spille spil mod hinanden - Det skal siges at det er uden en switch.

Men nogen der ved hvordan jeg konfigurer det hele så det kommer til at fungerer?
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:04 #1
Hej
Du skal have et lan på hver pc.
Du skal også have et krydset net kabel.
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
07. januar 2005 - 16:06 #2
Et lan på hver pc?

Jeg har et kabel.
På pakken står der "Direkte netværksforbindelse uden hub" ..

Problemet er bare hvordan man konfigurerer det hele så det kan fungere?

Alt det med opsætning, gateway osv..
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:08 #3
Ok.
Et lan er et netkort.
Har du dette?
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
07. januar 2005 - 16:09 #4
Ja har på begge pc'er.

Et ethernet...
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:16 #5
Ok.
Tjek om du ser disse aln i enhedshåndteringen.
Er de på plads der såp røv at slukke dine 2 pcer.
Sæt dit cabel i disse lanstik og tænd.

Skriv når du har gjort dette og fortæl også lige hvilket styresystem du har.
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
07. januar 2005 - 16:21 #6
Det er gjordt.

Alt er på plads, både netværkskortene og kablet - det eneste er bare opsætningen?

Begge køre med Win xp.
Avatar billede burzum Nybegynder
07. januar 2005 - 16:23 #7
patrion - Hvem har bildt dig ind at et netværkskort hedder lan?

LAN = Local Area Network og et netværkskort kaldes enten bare det eller ethernet adapter.
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:29 #8
Fint.
Så skal du køre en "guiden netværksinstallation" den finde du i kontrolpanet på din xp maskine.

Husk at genstarte.
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
07. januar 2005 - 16:31 #9
Ja den har jeg allerede kørt på begge pc'er.... - og har genstartet.
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:33 #10
Det var sku hurtig?
Men ok.
Hvilken spil har du?
Avatar billede nassimdenmark Nybegynder
07. januar 2005 - 16:35 #11
Kørte alt dette før jeg oprettede tråden.

Tror det kan være ligemeget med hvilke spil det er..

Spørgsmålet er hvordan man opsætter dem, så der skabes forbindelse mellem de 2 pc'ere - for dette er ikke sket endnu. Har hørt noget med en standard gateway osv, og forstår intet af det..
Avatar billede patrion Nybegynder
07. januar 2005 - 16:39 #12
Hej
Vil gerne du køre den nu hvor begge pcer er tilsluttet.
Men det burde ikke være nogen andre indstillinger.
Så efter du har kørt denne guide igen ,så test dine spil.

Hvis der stadig er bøvl kan du lave en ny protocol på hver maskine.
Gå til dit lan og vælg ipx/spx/netbios under installer.
Derefter genstart.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. januar 2005 - 19:22 #13
For at væer helt/mere sikker på at de to kværne rent LAN mæssigt ka' se hinanden:
[Netværkssteder][Hele Netværket][Microsoft Windows-netværk][(Det arbejdsgruppenavn du har givet PC'erne)][ ??? ]

Ka' der ss noget her - specielt den anden PC på en eller anden måde ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. januar 2005 - 19:25 #14
Fordi under "guiden netværksinstallation" skal du give et navn til den ene PC (PC1) og på den anden PC (PC2). Undervejs skal du definere et "arbejdsgruppenavn" - her skriv et navn som er ENS PÅ DE TO PCer (så er det letterer for PCerne at 'se's hinanden...

Hvad nu ?
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 11:36 #15
Hvordan går det?
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 13:25 #16
Er du tilfreds med hjælpen?
Avatar billede patrion Nybegynder
18. januar 2005 - 08:48 #17
Takker for at jeg måtte hjælpe dig.