Avatar billede skadam Nybegynder
19. marts 2001 - 12:01 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

camcorder som webcam

Jeg har hørt at man kan bruge sit videocamara som webcam men hvordan gør man det. Der skal bruges noget software og laves nogle kabler som skal tilslutte video og comp. Evt hvis nogle har nogle links til hvordan man gør det.

Avatar billede cholm Nybegynder
19. marts 2001 - 12:11 #1
Hej !

Jeg har selv brugt mit videokamera som WebCam. Jeg købte et TV-kort, for at kunne se TV på min PC, men fandt så ud af, at jeg kunne tilslutte kameraet via S-VHS kablet, og så kørte det.

Mit TV-kort hedder Pinnacle Studio PCTV Rave. Du kan læse om det her: http://www.pinnaclesys.de/uk/frameset.asp?type_id=4

Spørgsmål, så sig til !

/cholm
Avatar billede jasber Nybegynder
20. marts 2001 - 01:12 #2
Du skal anskaffe et grapperkort, TV tuner kort eller et videokort med TV ind - Til begge korttyper vil der medfølge det software der skal bruges. Oftes (i mit eget tilfælde) bruger man bare composit, hvilket kræver en enkelt ledning.
Avatar billede skadam Nybegynder
22. marts 2001 - 09:33 #3
ok jeg har et tv-tuner kort og kan bruge composit
men hvordan får jeg det ud på en hjemmeside. Jeg har styr på webdesign men har aldrig arbejdet med webcams.
Avatar billede cholm Nybegynder
22. marts 2001 - 09:40 #4
Hvis det bare er et stillbillede du ønsker at lægge ud med jævne mellemrum, vil jeg anbefale WebCam32. http://www.webcam32.com/

/cholm
Avatar billede skadam Nybegynder
22. marts 2001 - 10:38 #5
Ikke stillbilleder det skal køre altid, og med mange billeder ved ikke endnu hvor mange.
Avatar billede cholm Nybegynder
22. marts 2001 - 10:47 #6
Vil det sige at det skal være streaming (live) video ?

/cholm
Avatar billede jasber Nybegynder
22. marts 2001 - 14:39 #7
Er vi ikke igang med et \"nyt\" spm? - Hvorfor det egentlig burde oprettes...
Avatar billede skadam Nybegynder
27. marts 2001 - 11:44 #8
jasper--- hvad mener du med et nyt ?..
Nå men hvordan lægger jeg det så ind på en hjemmeside. Jeg regner med at jeg skal bruge noget JAVA måske, der følger ikke noget software med mit kort.
Avatar billede jasber Nybegynder
27. marts 2001 - 13:00 #9
Mener at du spurgte hvad du skulle bruge for at bruge dit videokamera som webcam (som du fik svar på) - Nu spørger du til streaming af samme ud på internettet.

- Ikke fordi at det gør mig noget, men det er faktisk 2 spm, og burde derfor også oprette som sådan. Det gør iøvrigt at Eksperten.dk bliver mere \"søge venlig\", når man søger på spm med svar :)
Avatar billede jasber Nybegynder
27. marts 2001 - 13:06 #10
Tag et kig på Tucows, de har meget SW der kan det der :)

http://tucows.inet.tele.dk/wcam95.html
Avatar billede skadam Nybegynder
27. marts 2001 - 20:43 #11
Jeg prøvede bare at få en dialog igang ellers ville man jo hurtig løbe tør for ?. og en dialog er der vel ikke noget forbud imod. Men ok jeg vil tage det efterretning.
Tak for hjælpen
Avatar billede jasber Nybegynder
27. marts 2001 - 21:41 #12
Dialog er godt, og det var ikke for at bitche :)