Avatar billede buck Nybegynder
07. januar 2005 - 11:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kiss DP-558 vs. 1508

Hej,
jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad forskellen er på KISS DP-558 og DP-1508, andet end at 1508 har pccard-slot til trådløs netværk.

Nogen der kan fortælle mere om forskellem mellem de to maskiner?
Avatar billede belle Nybegynder
07. januar 2005 - 12:43 #1
Kiss-558
With an Ethernet Connection in the back, the KiSS DP-558 can play WebRadio and Feature KiSS PC-Link. This model also provides the user with an 80GB Hard Disk and a Tv Tuner. This enables the player to record TV programmes on the internal Hard Disk. The KiSS DP-558 also comes with DVD, DivX, MPEG-4, XviD, MP3, Ogg Vorbis, Jpeg? playback

kiss-1508 og kiss 1504
Based on the KiSS DP-1500, the KiSS DP-1504 includes a 40GB Internal Hard Disk while the KiSS DP-1508 includes an 80GB Internal hard Disk. This enables the user to store Audio/Video/Picture ccontent on the DVD Player. This action can be done from the DVD drive or with KiSS PC-Link. As the DP-1500, the DP-1504 and DP-1508 comes with Ethernet and Wireless Connections enabling KiSS PC-Link and WebRadio.

Altså 1508 har altså en harddisk på 80gb og et netkort så du kan overføre film fra feks din computer.

558 har osse harddisk og netkort men har derudover osse en tv-tuner så du kan optage direkte fra tv

der ligger forskellen
Avatar billede geltzer Nybegynder
07. januar 2005 - 16:48 #2
Jeg har hørt et sted at man ikke kan hente filer fra 558'eren og over på pc'en men kun lægge filer ned på den. fordi firmwaren endnu ikke understøttede det.
kan det passe???
eller er der kommet en opdateret firmware der kan klare dette?
det virker jo ret tåbeligt at man ikke skulle kunne optage en film på 558'eren og så overføre den til pc'en for at brænde den ud på en dvd-skive feks.

er det mig der er helt galt på den?
Avatar billede belle Nybegynder
07. januar 2005 - 16:56 #3
#geltzer
Nej det er rigtigt nok og det kommer heller ikke til at kunne lade sig gøre af den simple grund at KISS ikke vil være med til at udbrede piratkopiering.
Hvis man kunne optage et program i dvd kvalitet og så derefter overfører til sin computer ville det blive meget nemt at lægge det ud på nettet og det må man ikke.
Man kan heller ikke overføre filer fra harddisken på en kiss 1508 og til PC. Det er KUN fra PC til KISS.

At der så er lavde firmware hacks der omgår dette er en anden snak men det vil jeg ikke ind på her.
Avatar billede geltzer Nybegynder
07. januar 2005 - 18:03 #4
nåjo men det er i princippet det man kan på en hvilken som helst thompson, LG, sony, panasonic eller anden maskine der har brænder indbygget sammen med harddisken.
disse har bare ikke linket til pc-en
Avatar billede belle Nybegynder
07. januar 2005 - 18:08 #5
KISS kommer osse med en maskine der har tuner, harddisk, netkort OG brænder.
Ved bare ikke hvornår.
Der vil man så kunne brænde sime optagelser ned på dvd men stadig ikke kunne overføre dem via netværket til pc'en
Avatar billede belle Nybegynder
08. januar 2005 - 17:50 #6
synes lige jeg vil lægge et svar at jeg jo rent faktisk har besvaret spørgsmålet
Avatar billede buck Nybegynder
13. januar 2005 - 07:52 #7
undskyld, jeg var lige væk et par dage...

betyder det at 1508 ikke kan bruges som harddisk-optager?
Eller blot at 1508 kun kan optage det du ser?

tror jeg køber en 558. Det lyder som det bedste bud på markedet lige nu, selvom Alt Om Data kritiserer den voldsomt i Januar nummeret.

(Har lige haft Amitech Homelink på prøve, men den røg tilbage igen. Skrammel!)
Avatar billede belle Nybegynder
13. januar 2005 - 10:06 #8
ja det betyder at 1508 IKKE kan optage. men man kan overføre diverse div-x film fra computeren til den