Avatar billede aggemamme Nybegynder
07. januar 2005 - 00:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Diskfejl - fejlmeddelelse på konsol

Hej

En FreeBSD-installation spytter flg. ud på konsollen:

ad6: FAILURE - WRITE_DMA status=51<READY,DSC,ERROR> error=0 dma=0x06 LBA=5722735

(gentages mange gange, men med forskellig LBA-værdi).

Hvordan skal det tolkes? Først troede jeg HDD var korrupt, hvorfor den blev udskiftet. Men det er det tydeligvis ikke.

Det er en ATA-disk som sidder på en promise-controller som sidder direkte på et bundkort.
Avatar billede signout Nybegynder
14. januar 2005 - 18:50 #1
Slå DMA fra i din BIOS
Avatar billede aggemamme Nybegynder
14. januar 2005 - 19:05 #2
Mange tak ... Jeg endte nu med at bruge noget andet hardware (skulle alligevel bruge noget som understøtter mirrored RAID), men det er da fedt at vide til en anden gang :)