Avatar billede ibib Nybegynder
06. januar 2005 - 20:55 Der er 8 kommentarer

spørgsmål om trådløst neværk

Jeg har netop installeret et trådløst netkort og er kommet på nettet

Jeg har ingen trådløs router modem eller hvad det nu hedder (kun netkortet)
Min internet udbyder har leveret et modem (som ikke er trådløst) for flere
år siden.
min ip adressen er pt 62.61 140.214

men på den anden maskine som også er på nettet har jeg  installeret med
netkabel hus og modemet fra internet udbyderen.
Det har samme ip adresse. 62.61.140.214

kan det være netkortet der går ind og fanger nogle sendestråler fra modemet
eller hvad
kan nogen svare
Avatar billede siemenz Nybegynder
06. januar 2005 - 21:41 #1
Hva er din Isp ? ...

det ligner en arrownet/A+ isp

isp = udbyder ?

Har jeg ret , for Arrownet kører med samme IP i hele deres System , så hele jeres Antenneforening <Fx. kører med samme IP ... gør de her..!
Avatar billede beorndesign Nybegynder
06. januar 2005 - 21:46 #2
Hvis du skal have flere computere på nettet hjemmefra, SKAL du have en router! Alt andet kan give problemer og er sikkerhedsmæssigt alt for usikkert.
Avatar billede siemenz Nybegynder
06. januar 2005 - 21:48 #3
kører ikke med router ...

men bare med en switch ... har aldrig haft problemer..!

//SiemenZ
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. januar 2005 - 22:47 #4
Med en Router laver du et internt netværk, hvor Routeren fungere som firewall og DHCP. På den måde er du sikker på at PC'erne er beskyttet selvom PC'ens egen firewall bliver deaktiveret. Desuden er du sikker på at alle PC'er er i samme IP Segment, hvilket gør det nemmere at lave et lokalt netværk uden at skal installere flere protokoler, og du er sikker på at andre fra Arrownet ikke er i samme segment som dine PC'er.

og herre gud, den koster ikke alverden.
Avatar billede ibib Nybegynder
06. januar 2005 - 23:53 #5
skrev lidt vrøvl før: Min ip adresse er 62.61.140.214 (fast)
når jeg tilslutter det trådløse netkort ændres ip adressen til 62.61.135.251

Før havde jeg to computere tilsluttet sammen med en hub. Der er ingen forbindelse mellem de to computere mere.
Den ene computer har et almindeligt netkort,netkabel ned til modemet og går normalt på nettet denne computer får ip adressen 62.61.135.251
den trådløse får også denne ipadresse.

Det svarer lidt til at jeg har to ens biler
hvis man forestiller sig den ene har bensin og kan køre

Den anden har ingen bensin men kører alligvel
hvordan kan det være ?
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2005 - 23:04 #6
hvis du ikek selv har sat noget trådløst op i din egen lejlighed/hus, så er det en af dine naboers internet forbindelse du bruger!
Avatar billede beorndesign Nybegynder
08. januar 2005 - 14:00 #7
Begge ip'er tilhører arrownet.dk. Hvis man ved Stofa eller TDC skal have flere computere på, skal man købe/bestille det antal ip'er, som man nu har computere. Det fungerer højst sandsynligt på samme måde med arrownet. Dette gælder kun, hvis man ikke bruger en router - altså en hub eller en switch.
Derfor er du nødt til at have 2 ip'er.
Siemenz skriver dog at arrownet bruger samme ip på hele deres netværk? Men for at du kan modtage og sende, er begge dine computere nødt til at have hver deres ip, for ellers er det umuligt at vide hvor trafikken skal sendes hen, medmidre at trafikken sendes til begge maskiner (= overbelastning af nettet).

D.v.s. at arrownet funger som din DHCP server - de giver dig dine ip-adresser. Skulle der en dag ikke være forbindelse til arrownet.dk, vil der opstå problemer med dit interne netværk, som du allerede har i dag.

Derfor er det eneste rigtige: Få en router som styrer trafikken til/fra Internettet. Du vil hermed få et korrekt konfigureret netværk, som kører stabilt og sikkert. Min mening er, at der ikke er noget alternativ til en router, specielt ikke når de er så billige! Netværk kan give mange spøjse oplevelser, når de er sat forkert op.
Avatar billede siemenz Nybegynder
08. januar 2005 - 22:11 #8
Mig , og mine Homies har samme IP hvis vi går ind og kigger .. og når vores IP bliver banned .. så er vi alle banned..

//SiemenZ