Avatar billede idiotbarn Nybegynder
06. januar 2005 - 20:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Placering af billeder der går igennem en validering

Jeg har ind til for et stykke tid siden aldrig tænkt over valideringen, og har skåret billeder ud med adobe imageready og brugt dem...men der er en muliard attributter som ikke går igennem...hele siden er egentligt et billede, som er skåret ud. Men når jeg ikke kan bruge width og hight i table ect. Hvordan gør man så? Skal jeg med css placere billederne med koordinater?
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2005 - 22:50 #1
<ole>

Som regel er det en dårlig idé at skære et billede ud på den måde. Som oftest vil der være områder, hvor man ikke behøver billedelementer. Du bør nøjes med at skære de elementer ud, du skal bruge - og så placere dem.

Under ingen omstændigheder bør du lade IR skrive din HTML. Det kan den slet ikke  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
06. januar 2005 - 23:17 #2
jeg skal i dette tilfælde...man kan ikke rigtigt undvære noget...jeg har kikket rundt...ser ud til man bare skal bruge css til at formatere sine tabeller så de overholder standarterne...så det gør jeg...med mindre der er nogen der har bedre ideer?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
07. januar 2005 - 01:00 #3
men vil meget gerne høre...hvad ville i gøre i den her situation? Fortælle alle billederne hvor de skulle ligge? Er det ikke en masse bøvl?
Avatar billede knudgert Nybegynder
07. januar 2005 - 08:45 #4
Kom med et link til en side med problemet, det er meget rarere når man kan se problemet.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
07. januar 2005 - 12:09 #5
Ja...det var egentligt mere generelt...hvis man har en flere mindre billeder der til sammen giver et større, hvordan ville man gøre det så det virker i alle browsere...når det så også skal være vertikalt centreret på hele siden?
Avatar billede sandmand Nybegynder
08. januar 2005 - 11:04 #6
idiotbarn du har ca. 40 spørgsmål uden accepteret svar!
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
10. januar 2005 - 00:40 #7
40? ok, vidste godt jeg havde et par stykker men ikke så mange...går igang med at få dem besvarret med det samme...tak for at du lige sagde det
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
18. februar 2005 - 11:20 #8
Svare i den her så den kan lukkes?