Avatar billede annitta Nybegynder
06. januar 2005 - 19:47 Der er 5 kommentarer

hjælp til dns

er der noget der ved vordan man lave et sup domæne i windows 2000 adv server exp mitnavn .domæne.dk skal pege på www.domæne1.dk Windows 2000 Server
Avatar billede swn Nybegynder
07. januar 2005 - 12:55 #1
Jeg er ikke helt med.
Hvis du mener mitnavn.domæne.dk skal pege på www.domæne.dk skal du da blot tilføje en host med mitnavn og lade det pege på samme IP adresse som www.

Hvis det ikke er det du mener må du uddybe spørgsmålet noget mere.
Avatar billede annitta Nybegynder
07. januar 2005 - 20:58 #2
det er det men vor dan gør man det og vor
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2005 - 23:03 #3
Hostheader! det gør du i din IIS højreklik på det domæne som skal peges på, og vælg egenskaber på det faneblad du starter på trykker du avanceret, så kan du sætte endnu en hostheader op på det domæne.
Avatar billede swn Nybegynder
08. januar 2005 - 07:53 #4
Da du jo har installere DNS på din server skal du i DNS SnapIn (Administrativ værtøj) indsættet en host under domænet.
Avatar billede knuspar Nybegynder
07. juni 2005 - 12:06 #5
du skal faktisk lave en blanding af de svar du har fået.

1. lav en a record for subdomain.domain.tld som peger på din servers ip. ( eller evt. et stjernealias såsom en a record der hedder *.domain.tld som peger på dni server)
2. konfigurer derefter din IIS, apache eller hvad du nu bruger af webserver, til at lytte på hostheaderen som kenp skriver.

Rent faktisk, har kenp egentlig svaret det samem som mig. så ... ;)

Men det er måden hvorpå jeg ville gøre det.