Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 18:33 Der er 32 kommentarer

NTLDR fejl - ingen harddisk

Jeg er seriøst på skideren... jeg kom til at slette nogle filer, der lå på mit c-drev, for syntes sgu det var underligt de lå der, og troede bare det var noget bras....

MEN... det var vist ikke så smart, for næste gang jeg tændte min computer sagde den: "NTLDR is missing. Press ctrl + alt + delete to reboot"... jeg kiggede på nettet og det lod til at det smarteste bare var at boote compen på en XP-cd og så reparere den derfra, men af en eller anden grund kan jeg hverken reparere eller prøve at installere og formatere skidtet... jeg prøvede så at lave en fdisk og starte den op, men da jeg så kiggede på mine partitions, men min harddisk-dreve var bare væk, og så gav det hele jo meget godt mening... hvis der er nogen som helst, der aner hvad der er galt, ville det edermamende være dejligt, for lige nu føler jeg bare jeg har en ødelagt harddisk, kan jo ikke en gang formatere den :(
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 18:36 #1
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 18:38 #2
har set den side allerede, men problemet er at jeg ikke kan reparere når jeg booter, kan faktisk ingenting...
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 18:43 #3
Prøv at gå i Bios og "load default settings" og lav en Repair af Windows XP:

Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2005 - 18:46 #4
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 18:46 #5
har jeg desværre prøvet, men som jeg siger, kan jeg faktisk intet gøre når jeg booter op på XP-cd'en... man får jo 3 muligheder i menuen når der bootet op på den, den ene er den du nu foreslår mig, hvor man også kan formatere o.l. og den anden er den direkte repair knap og den tredje er søreme afslut :(
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 18:46 #6
og kan ikke komme videre hvis jeg vælger de to første
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2005 - 18:47 #7
haverslev >>  tror lige der skal gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 18:50 #8
har nærmest prøvet alt efterhånden, men d er som om min harddisk bar ik virker, ved dog godt det ikke er det, der er problemet, for slettede jo selv den der fil.. men når intet kan se c-drevet hvad faen gør man så?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 19:01 #9
Skal det forstås på den måde at du heller ikke kan se din harddisk i BIOS ??
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:03 #10
ehm hvor skulle jeg dog ku det?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 19:07 #11
"ehm hvor skulle jeg dog ku det?"
Hvis kommentaret var møntet på mit spørgsmål, så vises harddiske, og cd /dvd drev hvergang computeren startes, derfor mit spørgsmål
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:08 #12
rolig nu, spurgte bar hvor man dog ku se ens harddisk, var skam ik ment på nogen anden måde
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 19:09 #13
catbody > ja, bliver nu tilrettet - tak
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:10 #14
men er det ikke lidt underligt at jeg ikke en gang kan formatere skidtet?
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 19:13 #15
Jo, men hvis det er som helgec skriver, så kan du jo ikke gøre noget, det kræver jo at der er adgang til cd-drev og harddisk.
Kan du se dine enheder i BIOS ?
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:14 #16
jamn var jo det jeg spurgte om, hvordan kan jeg lige se dem?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 19:14 #17
Men du ønsker altså ikke at svare på spørgsmålet, så du må undskylde jeg spildte din tid
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:16 #18
i don't get it... du spørger om jeg kan se dem, jeg spørger hvordan man gør (for ellers kan jeg jo ik se efter) og så bliver du sur... weird
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 19:19 #19
Rolig nu, ingen er sure.

Når du under opstart trykker på DEL knappen, så skulle du gerne komme i BIOS.
Her er der forskellige menuer som man kan vælge, med piletasterne.
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:21 #20
i know, måtte også ændre boot-rækkefølgen tidligere, men hvordan kan man inde i BIOS se de enkelte komponenter?
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 19:39 #21
Har du f.eks ikke en menu der hedder : HDD auto detection ?
Lad den auto søge og den skulle gerne finde Primary master/slave og Secondary master/slave - alt efter hvormange enheder der er på.

Når du så starter pc`en op, skulle du i opstarten sen en sort skærm hvor den viser harddisk, cd-rom drev, ram osv.
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:46 #22
da jegf gik ind i den første menu, kan ik helt huske havd den hed noget med CMOS features, ku j se alle de der "slaves" men ehm min harddisk befandt sig som den nederste af dem, ku dog godt gå ind på den og se noget info om den, så compen må alligevel ku se den... men sku den virkeligt stå nederst? øverst står tilsynelandende mit dvd-drev
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 19:54 #23
Din harddisk skulle gerne stå som Primary master og de står normalt øverst.
Har du en HD mere i, så vil den normalt stå som Secondary master
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 19:56 #24
hmm så d vel problemet, men hvor dælen flytter man den? troede d var med +/- men kan man da ikke?
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 19:59 #25
rolig rolig, hvis du IKKE har haft Harddiskene ude eller flyttet fysisk rundt på IDE kablerne - ja, så er der ikke ændret på det, skulle bare være sikker på at enhederne blev gendkendt i BIOS.
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 20:01 #26
hmm har haft harddisken ude for at se om d måske var kaplerne den var gal med...
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 20:02 #27
men mener da bestemt jeg satte det i på den rigtige måde og problemet var der jo allerede før, så..
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 20:07 #28
Når du så starter pc`en op, skulle du i opstarten se en sort skærm hvor den viser harddisk, cd-rom drev, ram osv.  Hvad får du vist ??
Avatar billede lolken Nybegynder
06. januar 2005 - 20:10 #29
samme som BIOS, DVD-drevet øverst, harddisken nederst
Avatar billede hcma Novice
07. januar 2005 - 16:07 #30
jeg hopper af her, men er meget interesseret i slutresultatet.
Avatar billede haverslev Novice
07. januar 2005 - 19:25 #31
Vi vil gerne vide, hvad har du haft skilt ad / haft ude af maskinen ?
Hvad sidder af enheder på kablerne ?
Sidder harddisken først eller sidst på kablet som kommer nede fra bundkortet.?
Er det er SATA eller IDE harddiske.?
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2005 - 21:38 #32
noget nyt?