Avatar billede firebird Nybegynder
06. januar 2005 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Links til gode støjsvag full tower kabineter

Hej!
Jeg har et kabinet som larmer for meget, har kun 2 hd 3.5 " (og jeg har nu 4 hd, men jeg skal snart købe et bunkort der skal have 2 raid) og som kun kan understøtte 2 80mm blæsere.
Send mig venligst nogle links til butikker hvor jeg kan købe et kabinet med minimum 6 hd, der er støjsvag (det er vigtig for mig)og med gode udluftning muligheder, gerne i aluminium (men dog ikke en absolute betingelse). Jeg kan betale circa 1600 dkr. Jeg foretræker at købe i rigtige butikker, men hvis det bliver umulig kan jeg osse også købe på nettet.
På forhånd, tak, eksperter!
Avatar billede firebird Nybegynder
06. januar 2005 - 17:03 #1
Jeg glemt at sige: jeg kun kan købe det i storekøbenhavn.
Avatar billede hrvig Nybegynder
06. januar 2005 - 20:24 #2
Jeg sælger da mit Antec P160 kun ½ år gammelt :)
Avatar billede firebird Nybegynder
06. januar 2005 - 21:36 #3
Men det har kun 4 hd, at 28dB, det er ikke rigtig støjsvag og det er forholdsvis lille.
Jeg vil gerne købe et der er på muligvis højst 20dB.
Avatar billede Beach Mester
07. januar 2005 - 00:45 #4
Du kan vælge at gå 2 veje med dit problem:
1/ købe et færdigt designet kabinet hvor du bare skal montere din hardware
2/ købe et alm. kabinet i den størrelse der opfylder dine behov, og derefter selv lyddæmpe dette.

Valg nummer 2 er absolut det billigste, men også det sværeste, da der er rigtig mange ting at tage højde for. At det så kan gå hen og blive lidt af en besættelse af lyddæmpe mere og mere, og derfor bruger monster mange kroner på dette er så en helt anden side af sagen *LOL*

Valg nummer 1 er klart det bedste, hvis man handler de rigtige steder!

Hvis du vil gå direkte efter en færdig løsning, så se med her-> http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=163

Hvis du har mod på selv at lave et kabinet, så skal du have nogle vigtige ting i tankerne:
1/ dæmpning mod udstråling fra kabinet (måtter)
2/ dæmpning af HDD/CD og andre drev (ophæng)
3/ udskiftning af blæsere i kabinet (low-noice modeller)
4/ indkøb af low-noice PSU, eller mod. af den du allerede har med ny blæser
.... Af andre (læs: alternative) ting du bør have i tankerne
1/ vandkøling (fås fra omkring 1.000,-)
2/ fan-controller (fås fra omkring 450,-)
3/ low-noice CPU køler

Der er rigtig rigtig mange muligheder, og ovenstående er kun et lille bitte billede af isbjerget, velkommen i klubben:-)

Hvis du vil læse lidt mere om de ting du SKAL tage forbehold for, så brug et par minutter her:
http://asp.webconsult.dk/privat/Vejledning.asp

//Beach
Avatar billede firebird Nybegynder
07. januar 2005 - 13:04 #5
Til beach: I horhold til støjdæmpning den "Ultra Magic Box" ser godt ud - jeg tør ikke at sige "lyder godt" det burde være nemlig stille ;-), men den store kabinet holder kun 2X3.5 intern hd, det er synd fordi det er helt for lidt for mig. Den første grund jeg skifter kabinet er nemlig fordi mine har ikke nok hd ophænger! Jeg vil gerne have mindst 6 hd. Jeg allerede har 4.
Men du må gerne blive med at søge for en der passer bedre. Tak
Avatar billede firebird Nybegynder
07. januar 2005 - 13:24 #6
Jeg har en Enermax PSU 350V EG365P-VE. Jeg kan ikke rigtig klage om den. Min kabinet blæser er en PAPST og CPU køleren er en Zalman 7000 cu der larmer mere en PSUen. Jeg gjørt, syndes jeg hel jeg kunne, men kabinetet blive for varme, så var jeg nød til at fjerne en lateral plade. Det har ikke flære muligheder for extra blæser.
Avatar billede firebird Nybegynder
17. januar 2005 - 08:08 #7
Hvis I har ikke nogen forslag der passer min behov, så lukker jeg spørsmålet.