Avatar billede jsvmahe Nybegynder
06. januar 2005 - 15:59 Der er 5 kommentarer

Mailbox og mappe limits i outlook 2002/exchange 2003

Hej. Kan nogen fortælle om der er en indbygget begrænsning på størrelsen på mailboxen i exchange 2003/outlook 2002, ligesom der er 2 GB på pst filer. Jeg ved, at der kan sættes en begrænsning på op til 2 GB på mailbox og store niveau på exchange serveren, men her er der ingen begrænsning sat.
Og osse om der er en indbygget begrænsning på en enkelt mappe i outlook 2002.

Jens
Avatar billede beorn Nybegynder
12. januar 2005 - 10:48 #1
jeg tror ikke at der er en på selve exchange mappen, men hvis du synkronisere til en ost mappe på klient maskinen så har den også en 2gb limit. derudover så har exchange også en maksimum grænse på hvor meget hele storaget kan fylde. i standard er det så vidt jeg husker 18gb (ihvertfald på exchange 2k).

men hvis du finder ud af noget andet vil jeg da gerne vide det.
Avatar billede monmike Nybegynder
13. januar 2005 - 11:15 #2
hvis det er exchange 2003 standard vers. så er der limit på størrelsen af 16gb.
se evt: http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/editions.mspx
Men ellers er der ikke begrænsning.
Avatar billede monmike Nybegynder
13. januar 2005 - 11:16 #3
altså i outlook er der ingen begrænsning. Den viser jo bare postkassen.
Avatar billede monmike Nybegynder
13. januar 2005 - 11:17 #4
Men du kan sætte grænser op hvis du vil, pr bruger. Der kan også specificeres om hvornår brugeren skal advares og om de må sende mails selvom de er over limit og lidt andre småting.
Avatar billede beorn Nybegynder
13. januar 2005 - 13:20 #5
der er i outlook stadig begrænsning på .ost filerne på 2gb.