Avatar billede vialli09 Praktikant
06. januar 2005 - 15:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken Antivirus & hvilken browser

Har overvejet at skifte mit gamle norton antivirus ud med noget nyt. Kan i derude anbefale et nyt? et der helst ikke bruger for meget cpu/ram men stadig er brugervenligt.

Bruger stadig IE som standardbrowser. Kan i anbefale at jeg skifter det ud med et nyt? Evt. Hvilket?
Avatar billede basementjack Nybegynder
06. januar 2005 - 15:54 #1
Jeg bruger F-secure som Antivirus samt Firewall, herudover bruger jeg FireFox som browser... Det er vist kun et spm om smag..
Avatar billede reshafim Nybegynder
06. januar 2005 - 23:50 #2
Hej.
Det fleste virus programmer er fremstilet af tesame firma,men har en anden udsene,og det fleste firma bruger Symantec til Suport, og symantec er ejet af forskælige virus firmaer (ER DU MED)det er bedst at vælge den virus program som det store tele selskaber bruger -TDC-TELIA-MICROSOFT.og det fleste bruger NORMAN VIRUS KONTROL.Hvis du er kunde hos TDC så kan du for det bilig og godt,med fantastike automatiske opdateringer.
Med hensyn til browser så vil jeg anbefale dig IE, Det er et par styker som er kommet på market bl.FireFox men det er fremstilet for at "Genere" IE og Microsoft,med henblik til at Microsoft vil KØBE den bagefter.Det svarer til at en kvinde vil giftes med dig, men i virkeligheden hun er kun intereseret i din penge!!En anden grund er "ideologi" for at fravælge IE,Til eksempel kan jeg give,forskælige kommuner vil spare og skal bruge andre programmer and MICROSOFT OFFICE, men det andre programmer lige pludslig fungereR ikke efter hensigt, og kommuner har spilt milioner
MVH
reshafim
Avatar billede basementjack Nybegynder
07. januar 2005 - 00:06 #3
Firefox er lavet af folk, som w3 har fat i den rigtige ende. De standarter w3 laver, overholder Microsoft ikke. Dette synz nogle er trælst - her i blandt mig selv - derfor laver man en browser der gør. Køber Microsoft FireFox afvælger de fleste nuværende brugere den nok igen. Og det er jo et vældigt salgsargument (ironi).
Avatar billede reshafim Nybegynder
07. januar 2005 - 00:50 #4
Min vurdering var rigtig nok-efter din kommentar kan jeg se at de fleste nuværende brugere vil afvælge FireFox--det er fordi man tænker på "ideologi" og ikke på kvalitet,og det er det sprøgsmål det gik ud på,hvilket browser vil man bruge eller anbefaler.
Jeg kan fortæle dig at Microsoft har købt mange firmaer-og programmer og det fungerer det fleste uafhængig af hinanden,MEN aligevel siger du at man vil afvælge FireFox-for bare Microsoft har købt det,og det er derfor "ideologi" og en slags "Joulusi" og ikke kvalitet det betyder
Mvh
reshafim
Avatar billede eculeus Nybegynder
11. januar 2005 - 11:53 #5
Et kæmpe problem ved IE er, at det er markedets mest udbredte, hvilket gør at det også kommer langt flest angreb rettet mod at udnytte IE's huller. De fleste emailvira er også designet til at udnytter hullerne i outlook express, osv.
Personligt bruger jeg Opera, men det er nu mest fordi jeg får en masse features og fordele med henhold til konfiguration, som jeg ikke får i IE.
Af antivirus bruger jeg Avast 4 Home Edition, som kan hentes gratis på deres hjemmeside.
Avatar billede vialli09 Praktikant
28. januar 2005 - 13:34 #6
Har skiftet min IE ud med firefox og indtil videre er jeg godt tilfreds.

basementjack, smider du også lige et svar?
Avatar billede basementjack Nybegynder
29. januar 2005 - 10:50 #7
Svar.. :)