Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2001 - 09:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Scheduled Tasks og Disk defragmentering

Ja, er der nogen som ved hvordan man laver en schedule, så jeg kan få defragmenteret mine drev om natten ..

Og hvad med disk cleanup?
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 09:49 #1
den normale scheduler ?

Jeg bruger selv Norton utilities til det, og den kan man selv indstille til det.

Ellers brug Win2k udgave af et \'Cronjob\'

kommandoen \'AT\' i \'dos\'
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2001 - 10:01 #2
Det kan jeg desværre ikke helt bruge - tror jeg..

Mit problem er nemlig ikke at lave en schedule - mit probleme er at få startet programmerne med de rigtige parametre...

I help til AT står der følgende:
\"command\"          Is the Windows NT command, or batch program to be run.
Det er faktisk dette felt jeg ikke ved hvad jeg skal skrive i.
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 10:05 #3
Nu har jeg aldrig selv brugt AT

men mon det ikke er f.eks. \'edit.exe\'

eller navnet på en .bat fil som indeholder det den skal gøre ?
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 10:06 #4
men hvad med den \'scheduler task\' som er under \'control panel\' den må da kunne bruges
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2001 - 10:13 #5
Du kan lave sådan nogle gode ændringer og sætte ting til at køre osv. under dine administrator tools som ligger under controlpanel.

Her kan du bla. sætte ting til at køre om natten, men også mange andre nyttige ting.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2001 - 10:13 #6
Det er også \'scheuler task\' jeg forsøger at bruge - men jeg kan godt starte disk cleanup og disk defragmenter op, men ikke få dem til at starte automatisk! Det er det som er lidt \"nederen\"...
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2001 - 10:14 #7
spacemaninc> Jeg ved hvor administrative tools er - men hvad skal jeg bruge der?
Avatar billede kgj05 Nybegynder
19. marts 2001 - 10:37 #8
Prøv i en command prompt at skrive AT /? Start dine opgaver op fra en bat fil og aktiver bat-filen fra AT.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2001 - 10:58 #9
Nu har jeg lige afvist svarene med \"AT\" - da jeg HAR forklartet hvad problemet er ... jeg kan godt lave en schedule, men jeg kan ikke starte defrag og disk cleanup med de rigtige paramtere.

Jeg vil have defrag til at defragmentere mit C: og mit E: og afsulutte igen ...

Disk cleanup skal fjerne TEMP filer, Internet temp... for mit C: drev ..
Avatar billede svein Nybegynder
19. marts 2001 - 13:23 #10
Goldluck>
Jeg tror dette spørgsmål er blevet rejst tidligere på eksperten og vi blev dengang enige om at Scheduler ikke kan køre en automatisk defragementering da defrag.msc ikke har nogle command options der gør at  den kan køre automatisk!!
Dengang anbefalede jeg at køre med Scripti.exe - hvis du kender den utility!?
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. marts 2001 - 17:37 #11
svein> Hmmm skod ... well, nej jeg kender ikke Scripti.exe .. men jeg vil lige se om jeg kan finde det..
Avatar billede svein Nybegynder
20. marts 2001 - 08:31 #12
Goldluck >
Beklager, det hedder Scriptit.exe og fulgte med i mappen \\Tools til Windows NT Server.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. marts 2001 - 09:10 #13
Well, jeg vil se hvad jeg kan gøre med scriptit.exe
Avatar billede jugger Nybegynder
20. marts 2001 - 22:23 #14
Hej goulduck,

Prøv for sjov skyld at hente PerfectDisk2000 fra http://www.raxco.dk

Der er styring af din disk defragmentering fra en client og du kan lave jobs der skal køre på alle dine server - samt opsættelse af diver thresholds der ikke må overstiges - ex. max 20% CPU - min 500 fragmenter etc.

Mvh.
Jugger
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. marts 2001 - 07:06 #15
Tjoo ... jeg har set lidt på det og diskeeper ... men jeg vil lige se om man ikke kunne få det til at fungere uden 3. parts defragger..
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. marts 2001 - 17:54 #16
Det kan ikke lade sig gøre!

http://www.eksperten.dk/spm/59027

Avatar billede goulduck Nybegynder
19. maj 2001 - 04:56 #17
Jeg kan så sige at det endte med at jeg installerede O&O Defrag 2000 Pro ...