Avatar billede vicon Nybegynder
06. januar 2005 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Faktura KOPI

Jeg vil gerne have således at når vi printer 2 fakturaer ud, står der kopi på den ene?
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede amtoft Novice
06. januar 2005 - 11:42 #1
Du bliver nok nødt til at fortælle hvilken version af hvad vi taler om.
F.eks. er det du gerne vil have, standard i Navision Financials og Attain.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. januar 2005 - 19:55 #2
Ligeledes standard i C5 og XAL ;-)
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2005 - 20:01 #3
mariaf -> Er det standard i C5 ? At man kan få den til at skrive Kopi på den ene ?
Avatar billede mariaf Juniormester
06. januar 2005 - 20:10 #4
Ja, det ligger i teksterne (debitor/tilpasning - tekster - ordre). Men har man opdateret fra en eller anden gammel version, så er det typisk røget ud, fordi man ikke laver faktura om fra bunden men blot retter den så den kan compilere. Så trækker den ikke tekstnr, men skriver bare "Faktura". Det nemmeste er i øvrigt at kopie feltet fra en .sys-rapport.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2005 - 21:43 #5
mariaf -> Mig bekendt er det standard i C5 og XAL, at anden gang man udskriver en faktura (genudskrift), så står der KOPI på. Man man kan ikke bare bede om 2 kopier.
Avatar billede mariaf Juniormester
06. januar 2005 - 21:50 #6
Udgangspunktet var at man ville have en faktura og en fakturakopi. Når man laver faktura og sætter antal til to, så står der Faktura på den første og Fakturakopi på den anden i standardopsætningen.
Vil man slet ikke have den første udskrift, så kan det såmænd også tilrettes under tekster. Jeg har bare aldrig hørt om behovet.
Avatar billede vicon Nybegynder
07. januar 2005 - 08:51 #7
Det er c5.
Jeg har ikke arbejdet meget med det før, men fik løst problemet ved at gå i
Debitor/tilpasning>aktionslister>standart og lavede en
ordFaktura>ordreFaktura
lige under den der er i forvejen.
Nu kommer der en faktura og en fakturaKOPI ud :)