Avatar billede kongbak Nybegynder
06. januar 2005 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

1251 - Client does not support authentication protocol requested

jeg kan ikke logge på min mysql server via phpmyadmin jeg får denne fejl og kan ikke logge på MED password men prøver jeg med en bruger som ikke har password går det godt nok

jeg får følgende fejl når jeg prøver

1251 - Client does not support authentication protocol requested

jeg er forholds ny i både php og mysql og skal derfor have det skåret lidt ud i pap

på forhånd tak
jacob
Avatar billede morteeart Nybegynder
06. januar 2005 - 10:08 #1
Mit bud: din server undstøtter ikke php_auth_user, sandsyneligvis fordi det er noget IIS skrammel.

Hvis det er noget du har købt, sig lige hvilket url.
Avatar billede kongbak Nybegynder
06. januar 2005 - 12:38 #2
jeg køre apache, mysql og php i de nyeste versioner
Avatar billede pbudk Nybegynder
06. januar 2005 - 15:46 #3
Dit problem er, at Mysql 4.1 bruger adgangskoder på en lidt anden måde en tidligere versioner.

Løsningen er enten at bruge Mysqli modulet istedet for det gamle Mysql, eller gemme din adgangskode med den gamle password algoritme.

Metode til at ændre password til den gamle algoritme:

mysql -u root -p

SET PASSWORD FOR user@localhost = OLD_PASSWORD('password');

Læs mere her:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Old_client.html
og her: http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php
Avatar billede kongbak Nybegynder
06. januar 2005 - 16:00 #4
jeg vil prøve og gøre det tak for svaret
Avatar billede composer Nybegynder
27. januar 2005 - 14:59 #5
Bare lige en information SÅ virkede dette for mig..