Avatar billede mp3freak Nybegynder
06. januar 2005 - 08:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ny pc

Skal ud og have ny pc havde først set på et MSI K8N Neo2 Platinum men nu da asus er kommet med deres nye vil jeg hellere have det ASUS A8N-SLI Deluxe men hvad er fordelen ved at bruge 2 grafik  kort? og hvis man kan bruge til hvilke kort kan anbefales? og passer en Athlon 64 3500+( socket 939) i bundkortet? og hvilke ram skal bruges skal være til en rimlig pris og minimum 1 gb. på forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 10:48 #1
A8N-SLI supports AMD 939-pin Athlon 64 FX/ Athlon 64 processors with 1MB/512KB L2 cache which is based on 64-bit architecture. It features 2000/1600 MT/s HyperTransport Bus and dual-channel un-buffered DDR400 memory support.

NVIDIA® SLI is the only graphics technology solution shipping today that allows users to combine the horsepower of two NVIDIA GeForce™6 Series-based graphics cards (currently GeForce 6600 GT or higher) in a single PC resulting in a stunning increase in graphics performance. NVIDIA SLI is a complete patent-pending solution, featuring an intelligent communication protocol embedded in the GPU, a high-speed digital interface to facilitate data flow between the two graphics cards, and a complete software suite providing dynamic load balancing, advanced rendering, and compositing to ensure smooth frame rates, unparalleled game play, and faster performance.

AMD K8 939 CPU Type  FX-55        3800+    3500+
PCIe x16 Video Cards 6800Ultra x2 6800GT x2 6600GT x2
DDR DIMM Modules        4            2        2
HDD(IDE or SATA)        4            2        2
CD/DVD (IDE or SATA)    2            2        1
PCIe x1 Cards          1            0        0
PCI Cards              3            2        1
1394 Devices            1            0        0
USB Devices            6            4        3
Requied + 12V current  (25A)        (20A)    (17A)
Required wattage      500W          400W      350W
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 10:50 #2
Så ved light load kræves minimum 350W PSU, så det er en sulten fætter.
Avatar billede mp3freak Nybegynder
06. januar 2005 - 11:06 #3
det må man nok sige.. så må 2*6600 gt nok kunne gøre lidt.. hvordan kobler man så de 2 kort op til en skærm?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
06. januar 2005 - 13:38 #4
Det gør man via en "kabelbro". Nemt nok.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html

her kan du se nogle test.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 13:40 #5
http://www.eksperten.dk/artikler/531 her kan du også læse lidt om SLI.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 13:47 #6
Det er kun det ene kort der er koblet til skærmen, og så føder det andet kort via den bro som k omtaler.

Har du mere en 1 skærm( kan klare op til 4), så kobles de bare på de tilgængelige stik, og så finder de 2 kort selv ud af hvordan datastrømmen skal køre.

Forestil dig MS flightsimulator med 2 skærme oven på hinanden, og så en på hver side. COOOOOOOL.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. januar 2005 - 17:08 #7
Takker !