Avatar billede bailey Nybegynder
19. marts 2001 - 08:08 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan ¿¿¿

Jeg skal bare høre om, man kun kan lave JSP, hvis man har Jbuilder Enterprise Edition installeret.

p.s. hvis ja, er der nogen steder man kan få en trial ver. af programmet ?
Avatar billede senj Nybegynder
19. marts 2001 - 08:11 #1
Hejsa - Nej det behøver du ikke, da du kan skrive JSP i et hvilket som helst editor. Men det er derimod din server der skal understøtte JSP for at det kan kører.

Tomcat og Apache + JDK (JavaDevelopment kit) er en god blanding at starte med.
Avatar billede cyfer Nybegynder
19. marts 2001 - 08:14 #2
Du kan dowloade det her:))
http://www.borland.com/jbuilder/
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 08:55 #3
Senj: en bedre, faktisk en meget bedre kombination er Apache + Resin fra www.caucho.com + jdk

Tomcat kører ikke særligt godt, specielt ikke hvis flere arbejder på samme projekt samtidigt og man bruge session stacken :( Hvorimod Resin bare kører perfekt.

Men der er helt korrekt at du kan lave JSP i lige hvad du har lyst til, selv i Word hvis du synes det er sjovt.

En virkeligt godt værktøj er Forte fra Sun
Avatar billede senj Nybegynder
19. marts 2001 - 08:57 #4
disky >> hvad er forskellen og hvorfor siger du det først nu??? da jeg har kæmpet lange kampe med min apache og tamcat! *s* Set java home mig i r.....
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 09:04 #5
undskyld :-)

Tro mig jeg har selv haft umenneskelig mængder af problemmer med Tomcat. Med at den ikke huske ting imellem sider osv.

Så installerede jeg Resin, og så virkede det hele i første forsøg :)))

Det bedste er at den selv ordner alle .conf filer og det hele :))
Avatar billede senj Nybegynder
19. marts 2001 - 09:14 #6
disky >> Du er tilgivet - og du kan roligt regne med at jeg kaster mig over Resin - hvis den er så god!
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 09:28 #7
jeg kan kun sige som i reklamen

PRØV DEN :-)

Avatar billede janegil Nybegynder
19. marts 2001 - 10:20 #8
disky: resin?

Jeg har prøvd meg litt med JRun, planen min er i hovedsak å bruke den til XSL/T transformasjoner. På det området er JRun ikke helt kjønnsmoden, den mangler fx. en metode for å gi xsl:param-elementer en verdi fra utsiden.

Har du prøvd Resin til XSL/T?

Er det Windows eller Linux du har prøvd Resin på?
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 10:23 #9
janegil:

Hjemme bruger jeg Resin på min Win2k maskine, og på arbejde er serveren en linux med Resin. Begge bruger Apache som webserver.

Og det kører hamrende godt.

Jeg har ikke selv arbejdet med XSL men kig her:
http://www.caucho.com/products/resin-xsl/

Puha det her er jo næsten point værd i sig selv :-)
Avatar billede janegil Nybegynder
19. marts 2001 - 12:50 #10
disky/avsporing om resin:

Ser ut til at hverken JRun eller resin vil ha dynamisk XSL. resin dokumenterer en god grunn: den kompilerer stylesheetet til .class. Så erdet jo rimelig klart at det ligger fast inntil det kompileres på ny. Mulig det kunne latt seg gjøre å kompilere inn overstyring av xsl:param. Men det ville nok ende med en .class som kan håndtere et temmelig generelt style sheet, så er gevinsten ved å kompilere dem tapt.
Avatar billede disky Nybegynder
19. marts 2001 - 12:51 #11
så skal du bruge Xalan den bruger min arbejdsgiver til meget store kommercielle sites.
Avatar billede bailey Nybegynder
20. marts 2001 - 10:00 #12
Jep, i har ret dette sprøgsmål skulle vist have været nogen flere points værd. sorry jeg troede ikke jeg vil få så meget respond.
Tak :)
Avatar billede janegil Nybegynder
21. marts 2001 - 09:06 #13
Hvis noen skulle ut med mer enn 15 poeng her, så er det visst meg...

Har lest Xalan samples, de har et eksempel på parametrisert XSL/T. Og de bruker en metode som også finnes i resin, så det ser likevel ut til at resin kan parametrisere XSL/T.

Så nå skal jeg bare finne ut av om jeg skal prøve å integrere Xalan i JRun, eller bruke resin i stedet for JRun.
Avatar billede disky Nybegynder
21. marts 2001 - 09:10 #14
brug resin istedet for, du fortryder det ikke.

Der er en hel del ting den kan håndtere som hverken tomcat eller jrun magter.

Men hvis du vil af med point så bare sig til :-))
Avatar billede janegil Nybegynder
21. marts 2001 - 09:40 #15
Vender tilbake til poengene når jeg står med skjegget fast i resin.

(Hvis jeg ikke får probemer med resin, så får du ingen poeng, lyder det som en god deal?)
Avatar billede disky Nybegynder
21. marts 2001 - 09:42 #16
det er helt fint.

point betyder ikke det helt vilde for mig.

Hvis jeg kan hjælpe folk er jeg glad, om jeg får 1 eller 1000 point for det er egentligt ligegyldigt.