Avatar billede coldshadow Nybegynder
05. januar 2005 - 23:05 Der er 7 kommentarer

USB til SERIEL adapter kabel nægter at blive installeret

Jeg sidder med en Znote 1800C (bærbar) hvortil jeg har købt et USB til seriel adapterkabel (http://www.zepto.dk/ComponentDetails.aspx?id=402), desværre kan jeg ikke få det til at virke.

Jeg har installeret Windows XP mes SP2 og alle opdateringer fra Windows Update, og USB portene virker når jeg tilslutter f.eks. et flashdrev eller en mus.

Når jeg tilslutter adapterkablet "finder" Windows det, og begynder at installere det, uheldigvis kan det ikke finde nogen driver til det, hverken på computeren eller på internettet. Resultatet af Windows automatiske installation ender så med at være et gult spørgsmålstegn med navnet "USB-Serial COntroller" i Enhedshåndtering.

Nogle forslag?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 23:38 #1
Den dims du vil have i enden på Adaptoren, skal være tilsluttet, og skal have strøm.
Avatar billede coldshadow Nybegynder
05. januar 2005 - 23:50 #2
Det er et kamera som jeg har prøvet med,og så vidt jeg ved er der strøm på...
Men jeg prøver da lige at opstøve noget andet jeg kan prøve med i tilfælde af at det er kameraet som ter sig træls
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 00:52 #3
hvis der ikke er en device tilkoblet så kan XP ikke kommunikere med det
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. januar 2005 - 17:09 #4
Hva'så, hvordan går det ?
Avatar billede coldshadow Nybegynder
10. januar 2005 - 18:01 #5
Man leder stadivæk efter noget andet grej at tilslutte, jeg skulle have været hjemme ved mine forældre og hente en gamme mus i weekenden, men de ringede og sagde at tagstenene var ved at flyve af huset, så jeg valgte at blive hjemme...
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. januar 2005 - 18:14 #6
Det var også bare for at høre, om der var fremskridt ;-)
Avatar billede coldshadow Nybegynder
27. marts 2005 - 12:50 #7
Tilsyneladende var det kameraet som var inkompatibelt med adapteren, så jeg har købt mig en kortlæser, som faktisk var billigere end det fine kabel...