Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:31 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

hvordan læser jeg mit bundkort

hvordan kan jeg læse hvilket bundkort jeg har?..

hurtigt svar.. og også med en kort forklaring om hva der er vigtigt at vide om bundkort.. mht mhz osv.. ligesom cpu, eller harddisk hvor man hurtigt ka se om det er 200 gb eller 20..

mange tak!

håber i svarer hurtigt..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:33 #1
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:35 #2
er det bare et dumt svar eller hvordan?..

det der får jeg sku ik noget ud af..
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:35 #3
Diskenes størrelse kan ses her

kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskenheder
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:37 #4
ikke disk str.. det er bundkortet jeg gerne vil se om..

KUN BUNDKORTET...

altså det er ik denne pc.. men en anden som jeg ska lave.. og har 2 bundkort.. ligner meget hinanden.. er i tvivl om hvilken jeg ska bruge.. så vil gerne se hvilken der er bedst.. men siden jeg ikke ved hvor man skal se oplysninger om dem så spørger jeg jer!
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:38 #5
du skrev

eller harddisk hvor man hurtigt ka se om det er 200 gb eller 20..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:38 #6
hent programmet, det fortæller dig næsten alt om dit hardware.!!
harddisk størelse, højreklik på drevet i denne computer, tryk på egenskaber...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:39 #7
nååå..O)
så find nogle et serie nummer på kortet, og et navn.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:39 #8
Betyder det, at du står med et bundkort i hånden, og vil vide hvad det er og kan ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:40 #9
Nemlig
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:43 #10
dragonknight jeg skrev..

"ligesom cpu, eller harddisk hvor man hurtigt... "

og artfreak jeg sagde det er ikke denne pc.. dvs den er ik tændt den jeg tænker på.. det er en som er ved siden af mig.. som jeg ska lave..
hvor står serie nummeret på bundkortet???

der er et nr her.. kan det passe?
M51699810140583

og så står der på den anden

D01720052
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:45 #11
Og så producenten
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:46 #12
hvor kan jeg se det henne?.. der står ik producentens navn... ALI? VIA? altså er det det som står på chipsættene
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:47 #13
Det står ofte med hvid silketryk på en af siderne af bundkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:49 #14
Jeg har endda set det stå mellem 2 PCI slots.
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:50 #15
øøøhh sorry jeg siger det men kan ik finde det.. er der noget der hedder FC?? og der er fx TRYKT på bundkortet det her MS5169 Ver:2.1 AL9
er det noget man ka bruge?
Avatar billede danjaffa Nybegynder
05. januar 2005 - 20:50 #16
Ca. 2/3 nede på bundkortet ca. midt på printet (som oftest mellem to PCI slots) står der en kode..f.eks GA-7IEX..og formentlig også et navn på producenten. Står der ikke et producentnavn så prøv at søg på det der står via f.eks. google.

Når du har det går du på nettet og finder producentens hjemmeside..går i support og finder en manual på det specifikke bundkort. I manualen kan du læse alt hvad der er interessant.

Her er et eksempel: www.giga-byte.com/Motherboard/Support/Manual/Manual_List.htm
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:51 #17
jeg har det så.. så er det vel det der hedder FCC???
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:52 #18
det er et AL9 kort
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:53 #19
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:53 #20
ja men hvad hedder producenten som i siger jeg skal finde..
hold kæft hvor jeg dårlig til det her hehe...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:54 #21
det er sikkert her man skal finde så,  >> http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm
men er der noget på kortet der minder om de tal de viser under 7xxx.. feks..??
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:56 #22
MS5169 Ver:2.1 AL9 er et:

Micro-Star International MS5169 Desktop Motherboard
With Aladdin V Chipset and AMD K6 Processor
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:56 #23
og så den anden ! !
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:56 #24
den ene har jeg fundet. det er den her http://www.gensw.com/pages/prod/bios/boards/ms5169.htm

mangler den anden.. og er der en der har forstand på hvilken en der er bedst??

den andens nr er K6xv3+/66  (og så står der lige nedenunder Rev:b2, men ved ik om det er noget andet eller hvad)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:58 #25
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 20:58 #26
Er der flere ? ?
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 20:59 #27
PERFEKT DRAGONKNIGHT.. !

hvilken en af dem kan du råde mig til at bruge?..
og ka du fortæl mig hva noget af det du har skrevet betyder.. har ik så meget styr på netop bundkort
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 20:59 #28
han løste det selv, jeg blev sgu forvirret over indlægget fra >05/01-2005 20:50:24
sorry.O)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:00 #29
Nu spørger du om noget jeg ikke har så meget forstand på, nemlig AMD. Det må en af de andre klare.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 21:01 #30
okay sorry, jeg opdatere ikke hurtig nok, sejt gået dragonknight..O)
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 21:01 #31
Ja der er også denne.. vil gerne vide lidt om den også.. men det er ik den jeg ska bruge forløbig..fordi den har en anden cpu socket (PGA370)
den hedder MS-6323 Ver:1
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:02 #32
Du burde kunne læse alt hvad du skal bruge på de 2 links jeg fandt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:03 #33
Det er et sprøgsmål om at have den hurtigeste søgemaskine.
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 21:04 #34
hehe kan du ik lige finde den sidste så den hjemme ;)  (MS-6323 Ver:1) så må jeg vente på en anden til at fortælle lidt om dem og om hvilken af de 2 første vi fandt jeg skal bruge..
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:07 #36
33 indlæg på lige godt en halv time, imponerende.  :-)
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 21:08 #37
håber der er en som kigger forbi for at fortæl bare meget kort om hvilken af de 2 bundkort jeg skal vælge imellem..

http://www.itox.com/pages/products/Mothers/comercialmb/K6XV3.CFM

og

http://www.gensw.com/pages/prod/bios/boards/ms5169.htm
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:10 #38
Takker for points.

Jeg ville oprette et andet sprøgsmål med din sidste kommentar, gående på hvilket bundkort du skal vælge.

Bare et forslag.
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 21:10 #39
hehe ja det sku dejligt at se...

tak for hjælpen ;) tror jeg lige hurtigt åbner en ny om hvilken jeg skal tage af de 2 bundkort... ska sku igang med at knald den pc sammen..
Avatar billede durany Nybegynder
05. januar 2005 - 21:11 #40
hehe tænkte nemlig på det samme.. havde bare ik husket f5 det
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 21:11 #41
vel fortjent..O)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:11 #42
Men jeg står af når det er AMD. Det ved jeg ikke nok om.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:12 #43
Brug www.aj.com som søgemaskine, den kan bare det gylle.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. januar 2005 - 21:16 #44
Takker og bukker !