Avatar billede lillebror Nybegynder
05. januar 2005 - 19:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med asus bærbar på trådløs net

Min kæreste har lige fået sig en bærbar computer, men der er problemer med den trådløse forbindelse.

Hastigheden fra min egen bærbar virker uden problemer, jeg bruger et slot-in netkort, mens hendes bærbar har integreret trådløs net.

Bærbaren er fra Asus, og det er som om den er tvunget til at køre trådløst net gennem Intel Pro management. Forbindelsen er helt er udmærket, som skulle være det bedste, men alligevel virker nettet meget meget sløvt.

Når jeg kigger på statistikker, så mister den 66% af AP Beacons. Samtidig står der at jo lavere tallet er, jo bedre er forbindelsen. Hvordan bringer jeg dette tal ned, og er der andre ting jeg kan prøve?
Avatar billede kenp Novice
05. januar 2005 - 23:44 #1
du burde kunne rette det tal inden i egenskaberne for det trådløsenetkort.
Avatar billede lillebror Nybegynder
06. januar 2005 - 12:08 #2
Rette tallet? Tallet er vel baseret på hvor godt signalet er????

Jeg opfatter det umiddelbart ikke som noget man kan indstille, men som noget der kan fortælle om signalet. Er det forkert?
Avatar billede kenp Novice
06. januar 2005 - 13:00 #3
man kan på nogle kort indstille hvor følsomt det er og hvor tit den forsøger at få forbindelsen
Avatar billede lillebror Nybegynder
07. januar 2005 - 18:19 #4
well det kan jeg ikke finde, kan du være mere konkret?
Avatar billede siemenz Nybegynder
07. januar 2005 - 19:45 #5
Hmm ... jeg har et problemt med min bærbar .. også med Intel pro Shit ... den vil godt gå på nettet , men vil ikke linke up til de andre på netværket ... Altså bruge den delte printe .. eller se deres ting ..

Undskyld for Brug af dit Emne .. men mente det Var det samme problem vi havde ;)

//SiemenZ
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2005 - 20:21 #6
tag egenskaber for netværkssteder -> højreklik på din trådløse forbindelse ->egenskaber ->avanceret ->konfiguter sæt ->mener den hdder rts ned til 0

siemenz -> dit er nok firewall problem.
Avatar billede siemenz Nybegynder
07. januar 2005 - 20:59 #7
På den bærbare ? ..

Kan du hjælpe mig lidt ? .. ;)

Msn Evt ? ..

//siemenZ
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2005 - 21:03 #8
nemmere vhis du opretter et spørgsmål selv så vi ikke spammer dette spørgsmål for meget!
Avatar billede siemenz Nybegynder
07. januar 2005 - 21:05 #9
Jeg har oprettet et ;) ..

hedder noget med netværk mellem Bærbar og Stationær ;)

//SiemenZ
Avatar billede lillebror Nybegynder
18. januar 2005 - 09:15 #10
Hmm der er ikke noget der hedder konfigurer sæt, inden under trådløs forbindelse -> egenskaber -> avanceret
Avatar billede lillebror Nybegynder
24. januar 2005 - 20:21 #11
Problemet er løst, det viste sig at selvom intel-pro-management viste at den aldrig ville strømbespare, så skulle det altså ændres i enhedshåndtering.

Højreklik på netværkssteder -> vælg egenskaber -> vælg den trådløse forbindelse -> højreklik og vælg egenskaber -> Konfigurer(tror jeg nok) -> Strømbesparing i listen -> fjern fluebenet og kør den op på fuld strøm.