Avatar billede abh Nybegynder
05. januar 2005 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bærbar problemer!

Hej
Jeg har fornyligt købt en vega+ 259
men oplever nu at den aflader sig på ca. 5 dage når den er lukket og slukket!! det er jeg sku ikke særlig glad for da det er en bærbar der skal kunne holde til at være slukket et par dage...(når man nu er ude at rejse eller lign.) eller hvad?? bliver helt forvirret :S

ringede til support og han sagde noget vrøvl med at det sku den gøre....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2005 - 14:38 #1
Opladelige batterier aflader sig selv, når der ikke bliver ladet på dem, dette skyldes batteriets indre modstand. LI-ION batterier gør dette i mindre grad end andre batterier.
Avatar billede abh Nybegynder
05. januar 2005 - 14:40 #2
det ka jo ikke passe på 5 dage??!!!!!!!!!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2005 - 14:42 #3
5 dage er kort tid, ja, men ikke destro mindre er det sandt at opladelige batterier aflader sig selv.

Har du overvejet om der er noget wake on lan eller ligende aktiveret der gør at maskinen står og suger strøm til driften af dette!
Avatar billede abh Nybegynder
05. januar 2005 - 14:43 #4
hmm.. har ikke undersøgt det endnu nej...gør jeg lige..
Avatar billede abh Nybegynder
05. januar 2005 - 14:48 #5
JO computeren har Wake-on-LAN men er det ikke muligt at slukke for det...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2005 - 14:53 #6
så har du nok fundet kilden til dit problem......

Det vil stå og bruge en del strøm, når maskinen er slukket!
Avatar billede abh Nybegynder
05. januar 2005 - 14:55 #7
Tak for hjælpen nogen gange bliver jeg sku lidt uopmærksom... det burde jeg jo ha opdaget noget før:)