Avatar billede undernarf Nybegynder
05. januar 2005 - 13:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Inspiron 8600 bipper

Hej

Har en inspiron 8600 fra Dell. Den kører sådan set ok, bortset fra at den der kommer en "lav" konstant bippetone fra den. der er nogle enkelte pauser en gang i mellem, men ikke rigtig noget system. Det lyder bare biiiiiiiiiiiiiiiip i en trefire sekunder og så en lille pause, og så starter det forfra igen.
Nogen der har en ide om hvad det skal være, vil helst undgå at skulle sende den til reperation, da det jo ikke altid går lige hurtigt ved Dell:D

Hilsen
Jens
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 14:39 #1
det kan være du kan finde koden her >>http://www.backside.dk/beep.php
og derved løse problemet, eller finde du af hvad der forårsager den.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 14:43 #2
Avatar billede undernarf Nybegynder
05. januar 2005 - 16:17 #3
Ah det er meget svært at vurdere hvilke slags bip der kommer, det lyder mest som det er meget tilfældigt, hvor lang tid varer sådan et enkelt bip?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 16:53 #4
normalt definere de det blot i lange og korte..?
men er det ikke noget mønster, og er det hver gang det samme.
Avatar billede undernarf Nybegynder
05. januar 2005 - 17:48 #5
Det starter lige et par sekunder efter jeg er kommet ind i Windows XP. Har siddet og lyttet temmelig længe til den nu, og kan altså ikke finde et mønster, lisesom jeg tror der er et begynder den på noget nyt.
Det bipper ikke hvis jeg fx er inde i bios. Har lidt på fornemmelsen at det er harddisken der er problemer med. Findes der et program jeg kan tjekke den for fejl med? Der er nemmelig noget der undrer mig, computeren fortæller mig to forskellige temperaturer på harddisken en på 18 grader og en på 39, lidt sært når der kun er en i.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 17:56 #6
Avatar billede undernarf Nybegynder
05. januar 2005 - 18:05 #7
Takker. Der står at jeg skal putte en diskette i. Men min bærbare har ikke noget diskettedrev, kan jeg godt køre det uden?

"Insert a blank diskette in drive A.
NOTE: Make sure that there is no data on the diskette that you want to keep. The diskette creation process will destroy any data on the diskette.
At the prompt, select the option for the 16-bit Dell Diagnostics, and type y to continue.
The Dell Diagnostics diskette is created from the Dell ResourceCD."
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 18:12 #8
der står >> The Dell Diagnostics diskette is created from the Dell ResourceCD.
så det tror jeg godt du kan..O)
Avatar billede undernarf Nybegynder
05. januar 2005 - 18:16 #9
Ok god stil, så skal jeg lige se om jeg kan finde min ResourceCD
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. januar 2005 - 19:00 #10
ellers kan du sikkert "bare" brænde programmet ned, og derved bruge det.?
Avatar billede undernarf Nybegynder
05. januar 2005 - 22:43 #11
Det virkede fint fra cden af, den fandt dog ikke nogen fejl, men computeren holder af en eller anden grund en pause med bipperriet så det er i hvert fald nice nok.

Du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen, nu ved jeg da i hvert fald hvordan jeg tjekker den for fejl, hvis der skulle gå andet galt.
Du må lige smide et svar, så får du dine point.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. januar 2005 - 07:37 #12
okay..O)