Avatar billede kapsel Nybegynder
18. marts 2001 - 23:16 Der er 25 kommentarer og
5 løsninger

Selvvaskende hår

Hej

Jeg hørte for et års tid siden noget om at man, hvis man ikke vaskede ens hår med shampoo, balsam eller noget, så blev ens hår selvvaskende.. Altså.. Man stadig skulle vaske ens hår med vand osv osv, man skulle bare ikke bruge \"kemikalier\".. Så for et halv års tid siden tog jeg chancen og stoppede med at vaske hår.. Men nu, et halvt år senere, syntes jeg bare mit hår er fedtet.. Hvor lang tid skal jeg vente ? Nogle som har erfaring med det ?
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. marts 2001 - 23:16 #1
..og nej, der ingen dyberere grund i at gøre det, bortset fra man sparer shampoo\'en :)
Avatar billede krusell Nybegynder
18. marts 2001 - 23:18 #2
*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*
Avatar billede krusell Nybegynder
18. marts 2001 - 23:18 #3
damn, nu kom der sgu alligevel en scroolbar. Mente ellers jeg holdt mig inden for grænsen...
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. marts 2001 - 23:18 #4
:)

Jeg mener det skam helt seriøst
Avatar billede blood Nybegynder
18. marts 2001 - 23:19 #5
Der er regtigt det du har hørt men jeg ved ikke hvordan det virker
Avatar billede netsrac Praktikant
18. marts 2001 - 23:19 #6
*lol* Prøv at vente lidt længere, det kan være det pludselig kommer :-)
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. marts 2001 - 23:20 #7
jammen

Nu har jeg prøvet google.com, jubii.dk, altavista.com osv osv, og der er INGEN hits på selvvaskende hår

tog han pis på mig ham som sagde det ? :(

hehe..
Avatar billede redhead Nybegynder
18. marts 2001 - 23:20 #8
Jeg kan anbefale Absolut Hårvask of the 1000\'s...
Avatar billede repsac Nybegynder
18. marts 2001 - 23:24 #9
Hvad er nu det for noget?
- bruger i shampoo? Det er spild af penge ... jeg kan ikke en gang byste mig med at jeg kun får SU ... den får jeg ikke endnu!

Pssst faktisk bør man slet ikke vaske hår. Det skader hovedbunden. Oprindeligt så udskiller hovedbunden et fedtstof som renser håret. Prøv en gang at fatte din søster hamster og kigge lidt i pelsen ... den er jo heller aldrig blevet vasket ... ;o)
- spørg en biolog ... ikke på eksperten - kun hvis du vil have \"pis\" ud af det i hvert fald.

Nu må jeg altså til at gå i hi! G\'Nat folks!
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. marts 2001 - 23:26 #10
hmm

men kedeligt at ingen herinde ved noget, troede i var rigtige nørder! HVAD FANDEN ER I FOR EN SLAGS BIOKEMISKE GALNINGER ? :)

nåh

spørger Poul Thomsen engang hvis han starter et tv show

hygge :)
Avatar billede repsac Nybegynder
18. marts 2001 - 23:26 #11
Der er for så vidt noget rigtigt i det ... hvad fa\'en gjorde hulemændene?
Naaarj! De lugtede ikke af bæversved. Nej for deres hår var \"selvvaskende\" ... :D
Avatar billede syserror Nybegynder
18. marts 2001 - 23:27 #12
Hmmm, selvvaskende hår og selvrensende underhylere !!

Hvad bliver det næste ? En 21\" skærm der pudser sig selv ??
Avatar billede repsac Nybegynder
18. marts 2001 - 23:28 #13
=>syserror: Nope ... en CPU der selv køler ... ;)
Avatar billede krusell Nybegynder
18. marts 2001 - 23:29 #14
hhm, en cpu der genere kulde....
Avatar billede redhead Nybegynder
18. marts 2001 - 23:33 #15
YEAH! Så kan isene holde sig kolde, med den gamle køler!
Avatar billede kartolux Nybegynder
19. marts 2001 - 00:08 #16
Der er faktisk noget om snakken, kapsel. Min bedstefar brugte aldrig shampoo - i hvert fald kun yderst sjældent. Og hans hår så aldrig fedtet ud :0)
Der sker det, at når du bruger shampoo, udtørrer du hårbunden. Derfor producerer den mere fedt. (Bvadr...)
Jo mere du vasker dit hår, jo mere fedtet bliver det. Derfor ser man sygeligt forfængelige teenagere vaske håret flere gange dagligt.
I de seneste mange år (mindst 10) har jeg selv gradvist nedsat mit tidligere så exorbitante forbrug af shampoo til et absolut minimum  :0)
I dag vasker jeg ikke håret hver eneste gang, jeg bader. Og min tidligere vane med at vaske håret indtil tre gange pr. brusebad er ændret, så jeg ofte kun vasker det en gang, når jeg er i bad. Og mit hår er aldrig fedtet.

Jeg kendte engang en pige, som ALDRIG vaskede hår. Hun er i dag overlæge på Pædriatisk afdeling på Odense Universitetshospital.

Hvem ved, hvor hun var havnet - hvis hun havde vasket hår?  *LOL*
Avatar billede syserror Nybegynder
19. marts 2001 - 00:13 #17
kartolux > Dig og dit indlæg er shampoo producenternes fjende nummer 1. *GGGG*
Avatar billede spacey Nybegynder
19. marts 2001 - 00:18 #18
Pædriatrisk afdeling?
Det er noget med at følge psykisk udviklingshæmmede børn i deres opvækst?

Tror du ikke hellere hun skulle have vasket sit hår????
*lol*

//Jens
Avatar billede tazz Nybegynder
19. marts 2001 - 01:26 #19
Pædriati er da bare børnelæge! Det er se\'følig også slemt nok....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2001 - 02:41 #20
Damn det var da vist nattens største griner den her.... Tror sgu jeg stopper med at vaske tæer også..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2001 - 02:43 #21
Skal lige høre.

http://www.fotx.net/kapsel

Var det før eller efter?
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 02:43 #22
Avatar billede krusell Nybegynder
19. marts 2001 - 02:45 #23
Siden du nu åbentbart ikke kan sove, så synes jeg da lige du skulle give dit besyv med her :-)
Avatar billede kapsel Nybegynder
19. marts 2001 - 07:18 #24
kartolux, hmm, det var faktisk en meget god forklaring..

nikolaj, det var under forsøget.. man kan slet ikke se at mit hår ikke har været vasket.. man kan måske mærke det en lille smule, men det ses (og lugtes :) ikke.. but anyways, kartolux, lav lige et svar så du også kan få lidt points.. :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 07:24 #25
kapsel>>
Oki.. fik lige tanken, at du kan prøve inde på http://ing.dk - måske nogle nørder derinde ved noget??
Ellers _kan_ det være en ide at søge ind på en af \"læge\"siderne på nettet, for at få en forklaring.

Knus herfra
Annika
Avatar billede kartolux Nybegynder
19. marts 2001 - 08:35 #26
Held og lykke med projektet, kapsel  :0)
I øvrigt vil jeg kraftigt anbefale http://ing.dk - de
har en fantastisk debat.

Tak for en funny debat...

Over and out
Avatar billede ezzuk Nybegynder
23. marts 2001 - 13:02 #27
du er egentlig vammel, hvis du virkelig gider at prøve sådan noget! :-)
Avatar billede kapsel Nybegynder
23. marts 2001 - 13:48 #28
jup :)
Avatar billede dipzy Nybegynder
24. juli 2001 - 10:32 #29
Og mig som så har været til et par LAN\'s med Kapsel ved hvor meget han kan lugte ... det er VIRKELIG slemt
Avatar billede ezzuk Nybegynder
24. juli 2001 - 20:55 #30
du lyver garanteret ikke!