Avatar billede xfiles Nybegynder
05. januar 2005 - 12:02 Der er 5 kommentarer

Deling af indbakke i outlook 2002 mellem to brugere over internet

Hej Eksperter.

Jeg vil meget gerne hører om der er nogle af jer der har en løsning til hvordan man mellem to brugere kan dele en email adresse som er opsat på den ene internet arbejdsplads og hvor den anden brugere kan gå direkte ned i den første brugers internet pc og aflæse sin post. Jeg ved at man kan bruge remote værktøjer til denne løsning men dette er ikke hvad jeg havde forestillet mig. Og løsningen med en Exchange server er heller ikke hvad jeg havde forestillet mig. Er der ikke en simplere måde hvor på dette kan gøre jeg er godt klar over at man sandsynligvis bliver nødt til at åbne op for en port.

mvh.

xfiles
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 12:13 #1
Hvis jeg forstår digret, så er det noget juks i er ude i, og det lader sig kun gøre på en temmelig bøvlet måde. Problemet er at i vil lave mailserver med en mail klient, og det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre. Hvis I begge kunne tilgå mailserveren på arbejdspladsen ville det bare være et spørgsmål om at indstille begge outlook til at efterlade kopi af alt mail på serveren.

Når først den ene har hentet alt mail ned til sin outlook, og den anden skal have adgang til dette, kan det, som jeg ser det, kun lade sig gøre ved at give den anden fuld adgnag til den førstes outlook, gennem et fjern administrations program som VNC, PCAnyware eller Dameware. Dette kræver at begge kender brugernavne og password.

Ønsker I at gemmenføre dette, vil jeg kraftigt anbeflae at I gør det gennem en VPN tunnel (der er fuld support for VPN via IPSec i XP), hvis I bare installere f.eks. VNC, vil maskinen være relativt sårbar.
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2005 - 20:58 #2
Er det en POP3 konto eller har I mulighed for at køre Imap ?
Avatar billede voirsous Nybegynder
05. januar 2005 - 21:42 #3
Undskyld jeg bryder ind :) Leif jeg kan ikke få fat på dig på din mail, kan jeg ikke få dig til at kontakte mig på casperstbk@yahoo.dk ang. ein.dk
Avatar billede xfiles Nybegynder
06. januar 2005 - 11:54 #4
der er tale om en pop3 konto.
Avatar billede cobain79 Nybegynder
07. januar 2005 - 17:34 #5
kan i ikke bare lade de mails i modtager ligge på serveren i ex 10 dage før de bliver slettet, så har i begge mulighed for at hente mailsene i 10 dage, i kan jo hvis i har brug for det bare sige 20 dage hvis i har brug for det. I skal bare hver især sætte jeres outlook op til at lade dem være i ex 10. Er ikke sikker på om det lader sig gøre har ikke prøvet det, men tror det er en løsning. Mine egne mails lader jeg ligge på en server i 10 dage så jeg har mulighed for at gå ind i dem på andre pc end min egen, uden problem