Avatar billede sondervangen Nybegynder
05. januar 2005 - 09:28 Der er 14 kommentarer

formater c-drev og ikke de andre og hjælp til ghost

hvordan er det lige jeg formater drev c alene, her er xp på, uden at slette den andre drev på samme hd.

- jeg har hørt man kan lave en ghost, som skulle virke ligesom at få en helt frisk pc med kun basic installerede programmer. nogen der kender nogle share ware programmer eller lignende
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 09:39 #1
Har du ikke dit styresystem liggende på c: ??
Avatar billede allanfo Praktikant
05. januar 2005 - 09:39 #2
Brug din Windows XP CD. Indstil din BIOS til at boote fra CD, og når maskinen under opstart skriver "Tryk en tast for at starte fra CD....", så gør det. Følg vejledningen, og du kan rydde dit C-drev og installere en helt ny XP.

Ghost er en metode til at lave en kopi af en helt frisk installation, og lægge den til side. Senere kan man så bruge denne kopi til at oprette en nyinstallation igen meget hurtigere. Men det kræver, at du har installeret XP med alle drivere, før du laver din Ghost-fil.
Avatar billede sondervangen Nybegynder
05. januar 2005 - 10:00 #3
jo mit styresys. ligger på c
- og på samme hd ligger d e f g
- hvilke er filer jeg ikke ønsker at slette/formatere

allaninfo... jep fint nok.. hvordan laver jeg den
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. januar 2005 - 10:14 #4
[Titel: Gennemgang af Norton Ghost]:
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php
Avatar billede allanfo Praktikant
05. januar 2005 - 10:18 #5
Når du installerer XP, så skal du bare vælge den partition, som du ønsker at XP skal ligge på. Så rører den ikke de andre partitioner. Selvom de ligger på samme fysiske harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 10:30 #6
Som skrevet et par gange tidligere her i tråden skal du blot boote op på din XP installatons cd og så vælge at slette partition c: -> oprette ny partition c: og installere der, men når du nævner at partition D-E-F-G ikke må røres er jeg ikke sikker på at du er klar over at PROGRAMMER der ligger på disse partitioner med stor sikkerhed ikke vil virke før de bliver geninstalleret under din nye Windows installation. De filer du selv har oprettet vil det derimod være indlysende logisk at du skal gemme
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. januar 2005 - 14:40 #8
PS: Nævnte link http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=294 er på US'esk.
For alle tilfældes skyld så er her en "film" på Dansk:
[Titel: Installation af Windows XP]
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. januar 2005 - 19:26 #9
<sondervangen>: Noget nyt herfra ?
Avatar billede sondervangen Nybegynder
17. januar 2005 - 12:36 #10
- det vil sige der findes ingen gratis/shareware af ghost lignende programmer
Avatar billede serverservice Praktikant
17. januar 2005 - 15:41 #11
jeg har som sagt lagt to imageprogrammer som er shareware , men ghost er ikke gratis.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2005 - 13:48 #12
kunne du bruge det ?
Avatar billede sondervangen Nybegynder
08. marts 2005 - 20:15 #13
jeg har ikke lige fået det lavet endnu dannyboy.. skal nok huske at vende tilbage
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:30 #14
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.