Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:00 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Angive ny email adresse/spoofe min email

Hejsa!

Jeg har mailkonto hos tiscali, men vil gerne sætte min Outlook til at hente og sende post på en anden adresse, end den jeg har fået tildelt af tiscali. Tiscali har en service, hvor man kan vælge et alias - men den kan jeg ikke bruge, da @tiscali indgår obligatorisk i ethvert alias.

Jeg er interesseret i at sætte Outlook til at modtage på en helt 3die adresse, f.eks. (lad os tage et eksempel) elvissa@elvisland.com

(Det er NB ikke med det formål at udsende spam eller andet skidt!)

Kan jeg det?

Hvordan gør jeg?

mvh,
Elvissa
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:05 #1
Ja, du kan sætte Outlook op til at sende og hente på de mail adresser du vil !
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:06 #2
Der hvor du har adressen, vil du kunne give dig de informationer du skal bruge for at kunne tjecke email !
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:10 #3
Hvis jeg prøver at lave en ny konto med den ønskede adresse, så får jeg en fejlmedd/ svar fra MAILER-DAEMON@messagelabs.com, hvor der står
"64.127.115.25 does not like recipient"
Jeg er helt sikker på, at både brugernavn og adgangskode er rigtigt angivet.
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:12 #4
Hvis du skal sende, skal du sende med den SMTP server der er tilknyttet din internet forbindelse !
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:14 #5
ja, skulle også være korrekt angivet: smtp.tiscali.dk
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:15 #6
Hvad prøver du at sende til ?
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:15 #7
- og den indkommende pop3-server ligeså
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:16 #8
Jeg sender FRA min webmail TIL den nye emailkonto
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:16 #9
Pop3 skal være den server som den 3 adresse ligger på, altså der du skal tjecke mailen og ikke serveren hos Tiscali !
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:17 #10
Du logger ind på en webmail, sender en mail til en adresse, den adresse vil du tjecke i Outlook ?
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:19 #11
korrekt
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:21 #12
I POP3 skriver du den server som du har fået af vide fra stedet med emailen
I SMTP skriver du SMTP.tiscali.dk

I Username og Password skriver du det udleveret !
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:25 #13
Hvad er "stedet med emailen"?  Den email adresse jeg vil oprette er ikke tildelt noget sted fra. Det kunne være en, jeg selv havde fundet på. Det er det nu ikke, men den har intet med tiscali at gøre.
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:26 #14
Du kan ikke bare sende til en mail adresse som du selv opfinder ! Det skal være en som er oprettet på en server !
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:28 #15
Ellere rettere, du kan ikke bare opfinde en adresse, en mail adresse, er tilknyttet en server hvor mailen lander på og der kan du med dit mailprogram hente den !
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:30 #16
Hvad så, hvis man har eget firma, og gerne vil have adressen kurt@mitfirmanavn.com

Er det så umuligt, med mindre man skaffer sin egen mailserver?
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:31 #17
Og hvordan bære spammere og virusprogrammer sig ad med at spoofe mails?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:32 #18
Spammere tager en tilfældig adresse og sender til og håber der er en som modtager den ! Visse virusser kigger den maskine igennem den er på og finder mailadresserne i adressekartoteket, blandt andet.
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:34 #19
Jamen, hvordan *sender* virusprogrammerne så fra den adresse, den har fundet?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
04. januar 2005 - 23:34 #20
Du kan forfalske afsenderen, men du vil ikke være i stand til at modtage noget på den adresse du angiver - som er det du ønsker?

mitfirmanavn.com < kræver at firmaet køber det domæne
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:35 #21
Hvis man vil have navn@mitfirma.com, så tjecker man først at domænet ikke er registreret på fx. http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=62 og hvis det ikke er, så registrere man det, og lejer sig ind på en mailserver fx. www.web2u.dk
Avatar billede elvissa Nybegynder
04. januar 2005 - 23:37 #22
Jeg har fået at vide af ret pålidelig kilde at det kan lade sig gøre, og jeg er nødt til at finde en måde at gøre det på. Jeg er nødt til at holde spørgsmålet åbent og afvise dit svar, idet jeg ikke er overbevist om, at det ikke kan lade sig gøre med Outlooks funktionaliteter. Sorry!
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:38 #23
Du kan IKKE bare tjecke en tilfældig adresse !

Du kan forfalske afsenderen, men ikke modtager !
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:41 #24
Som gammelhat skriver, kan du sagtens forfalske en afsender og sende fra exp(at)exp.dk hvis det skulle være det, men du vil aldrig være i stand til at tjecke den med mindre du hacker exp.dk !
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2005 - 23:52 #25
Ellers har jeg misforstået hvad du gerne vil !
Avatar billede popsy Novice
05. januar 2005 - 00:04 #26
Hvis du skal vælge din helt egen emailadresse er du jo nødt til at købe det tilhørende domæne, og evt. en mailserver et sted :)

F. eks. http://www.web10.dk/ tilbyder service som kan bruges til det formål, til 9 kr + moms pr måned + prisen for domænet.
Avatar billede elvissa Nybegynder
06. januar 2005 - 19:43 #27
Ok, leif. Jeg er overbevist. En bekendt fortalte mig om DNS.

hilsener og point fra
elvissa