Avatar billede holck Nybegynder
04. januar 2005 - 16:01 Der er 4 kommentarer

Automatisk logon på domæne ved genstart

Hej !
Jeg arbejder med nogle systemer der "kalder hjem" og henter oplysninger, det er ikke muligt at få hverken en VPN eller bruge Remote desktop af sikkerhedsmæssige årsager ( kunden vil ikke have det )
Jeg bruger ofte "control userpasswords2" til at aktivere automatisk logon på en maskine/workgroup ved genstart af maskinen, det er bare ikke muligt når jeg forsøger at logge på et domæne...hvorfor ikke?

Spørgsmålet er nu...Hvordan laver jeg det sådan at maskinen automatisk logger på domænet når den startes...jeg har IKKE adgang til ISA serveren, eller mulighed for at konfigurere på denne.

Anyone ?

M.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
04. januar 2005 - 16:05 #1
Lidt sjov med regedit burde gøre det..

http://www.winguides.com/registry/display.php/13/
Avatar billede holck Nybegynder
05. januar 2005 - 08:32 #2
Tak for din kommentar....det hjalp virkeligt...
Avatar billede bjarteo Nybegynder
05. januar 2005 - 14:40 #3
ellers kan man bruge powertools fra microsoft, hvis du ikke er helt vil med at lave hacks i registrerings databasen selv; http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Avatar billede holck Nybegynder
06. januar 2005 - 08:48 #4
Det var faktisk meget nemt, når man først fandt "winlogon" inde i reg.db.
Jeg er ikke helt sikker på hvad reglerne er, men det er "gammelhat" der svarede brugbart, men bjarteo sendte et "svar" skal "Bjarteo" have pointene, det virker ikke helt rimeligt ?!