Avatar billede wandel Nybegynder
04. januar 2005 - 13:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filen SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM findes ikke

...det sker hver gang jeg åbner Windows. Jeg har adgang til HDen via en anden HD og der er ikke nogen problemer med at få adgang til alle filerne.

Jeg har kørt en chkdsk, men uden resultat. Beslutte, at den skulle få hvad den bad om, så jeg flyttede den fil den påstod manglede, kørte en chkds igen og fik genoprettet den....påstod den!? For da jeg ville logge ind igen, vil jeg samme besked "Filen SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM findes ikke"!? :(

Jeg har prøvet at rep. XP på det drev hvor fejlen er, men bliver kun præsenteret for den mulighed på den anden HD!?

Jeg kan ikke komme videre!? Hvad gør jeg!?

Mvh.
Wandel
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
04. januar 2005 - 13:13 #1
Har du provet og kore en rapration af windows. Det kan ofte ret problemet. Altsaa bare lige windows oven i det windows du kore paa nu, du mister ikke nogle data paa det.
Avatar billede spine Nybegynder
04. januar 2005 - 13:14 #2
Hej Wandel..det er en kendt xp fejl som mange har haft før... i tidligere tråde har denne løsning hjulpet folk
http://www.dslreports.com/faq/3546
god vind
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
04. januar 2005 - 13:15 #3
sry saa ikke lige du havde provet det sidst i dit post, beklager.
Avatar billede spine Nybegynder
04. januar 2005 - 13:17 #4
her er en punktivis forklaring :)

HOW TO FIX Corrupt or Missing FIles

WHEN ERROR MESSAGE SAYS:

Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Means the System Registry Hive has become corrupted.

TO FIX THIS PROBLEM DO THIS:

Use your Windows XP Setup Disks to get to the "System Recovery COnsole". Type "R" to repair your system Recovery Console to get a C: or C: WINDOWS prompt.

Type the following:

md tmp

copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak

copy C:\windows\system32\config\software C:\windows\tmp\software.bak

copy C:\windows\system32\config\sam C:\windows\tmp\sam.bak

copy C:\windows\system32\config\security C:\windows\tmp\security.bak

copy C:\windows\system32\config\default C:\windows\tmp\default.bak

delete C:\windows\system32\config\system

delete C:\windows\system32\config\software

delete C:\windows\system32\config\Sam

delete C:\windows\system32\config\security

delete C:\windows\system32\config\default

copy C:\windows\repair\system C:\windows\system32\config\system

copy C:\windows\repair\software C:\windows\system32\config\software

copy C:\windows\repair\sam C:\windows\system32\config\sam

copy C:\windows\repair\security C:\windows\system32\config\security

copy C:\windows\repair\default C:\windows\system32\config\default

Now type "EXIT" to leave the Dos Screen and WIndows XP will load, I don't know how to recover my drivers and such yet.
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
04. januar 2005 - 13:18 #5
prov dette her

Du kan ikke starte Windows 2000/XP

Hvis du ikke kan starte Windows skal du reparere Windows' opstartsmiljø. Gør følgende:

Brug en opstartsdiskette

  1. Lav en Windows 2000/XP opstartsdiskette der skal indeholde følgende filer:

      Ntldr

      Ntdetect.com

      Boot.ini

      Ntbootdd.sys (hvis du har en SCSI disk, ellers er det godt nok med de tre første filer)
  2.Opret en Windows 2000/XP opstartsdiskette på en computer der har Windows 2000/XP installeret.
        1.Formater en diskette ved hjælp af Windows 2000/XP's Format værktøj. Du kan for eksempel gå i en kommando prompt og skrive:

            format a:
        2.Kopier filen Ntldr til disketten (TIP: højreklik ntldr og vælg Sent til og 3½"-diskette(A):).
        3.Kopier Ntdetect.com til disketten.
        4.Lav en Boot.ini fil eller kopier den fra en anden computer der også kører Windows 2000/XP og tilpas den til din computers opstartsmiljø. (se tidligere henvisning til artikel om boot.ini filen)
3. Brug den nylig lavede diskette til at starte din computer.
4. Kopier filerne boot.ini og event. Ntbootdd.sys fra diskette til system partitionen på din harddisk.

Kilde svein.dk

http://www.svein.dk/Windows2000/Fejlmeddelelser/winnt_system32_config_system.asp
Avatar billede wandel Nybegynder
04. januar 2005 - 13:19 #6
...perfekt! Tak begge 2 for en hurtig reaktion. Vil satse på, at det er måden :)

Mvh.
Wandel
Avatar billede spine Nybegynder
04. januar 2005 - 13:39 #7
steffnasteffan >> den metode virker hvis det er ntloaderen der er problemer med... hvad der jo nogle gange er :)
men i wandels tilfælde er det hans registry hive som er korrupt ...
her er en artikkel fra MS omkring dette emne :)
http://support.microsoft.com/?kbid=822705
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2005 - 13:43 #8
der ligger en let løsning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget