Avatar billede kurns Nybegynder
04. januar 2005 - 12:41 Der er 14 kommentarer

Attention: Out of range?

Det hele startede med at jeg havde problemer med mit tv-out, så jeg installerede et program der hedder TV-Tools. På et tidspunkt spurgte programmet om min skærm understøttede 50 hz, og jeg var dum nok til at svare ja. Problemet er nu at min skærm kommer med følgene fejl meddelse:

Attention
out of range
H:75.8 KHz V:60,4Hz

når:

1) skærmens opløsning sættes under 1024x768, uanset opdaterings hastighed.
2) min skærm er i "single display" mode... den kan faktsik kun fungere ii "clone" mode, sammen med mit tv..

jeg har afinstalleret TVtools, jeg ku ik bruge det itl noget, min skærm er en ca 3-4 år gammel 17" hvor der står "vibrant" på... spørgh hvis der er andet..

pfh tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2005 - 13:07 #1
Jeg tror ikke at det er skærmen der driller.
Det er ud fra, at den jo godt kan vise noget fornuftig. Det eneste en skærm gør, er at adlyde grafikkortet, og gøre som der bliver sagt. Sådan skulle børn også være.

Derfor tror jeg mere, at det er TV-Tools der har sat et register i dit skærmkort, som fjår skærmen til at mis-behave.

Hvilket kort har du.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2005 - 13:08 #2
Der røg lige et j for meget i får.
Avatar billede kurns Nybegynder
04. januar 2005 - 13:11 #3
det hedder nvidia geforce 6610 xl... hvordan fjerner man dette register så?
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2005 - 14:15 #4
Det skal bare resettes.

Når den skriver out of range, er det fordi den har fået besked på at vise med en hastighed som den ikke understøtter.

Er det et nyt kort ?
Avatar billede kurns Nybegynder
04. januar 2005 - 14:18 #5
ja jeg købte det for en månedstid siden sammen med min com
Avatar billede kurns Nybegynder
04. januar 2005 - 14:20 #6
hvis du ikke lige kender kortet, er det måske fordi det er en medion-computer og kortet er vistnok specielt lavet dertil, købt gennem en vis supermarkedskæde
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2005 - 14:21 #7
Hvad med at downloade en frisk driver og installere den oven i den gamle. Du kan hente den her: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93 hvis du bruger XP.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. januar 2005 - 14:22 #8
Ja det er en OEM udgave af deres 6600 serie, og den kan ikke købes undtaget når den er monteret i en com.
Avatar billede kurns Nybegynder
04. januar 2005 - 14:23 #9
hmm jo, det er måske bedst så... havde ellers lige fået det til at funke med tv'et, og det var sgu lidt af en krig. men det kan jo nok ikke være anderledes
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 11:19 #10
Hvordan går det ? ?
Avatar billede kurns Nybegynder
06. januar 2005 - 15:09 #11
jeg kunne ikke installere driveren oveni, så det endte med en genindstalletion af xp. efter det virker det hele som det skal og der er ikke nogle problemer med skærmen, så det var nok bare tv-tools der havde lavet ged i et eller andet. men mange tak for hjælpen alligevel, smid et svar, hvis du vil ha pointsne...
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 15:24 #12
Det varmer da altid lidt :-)

Og velbekomme.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 12:23 #13
Takker ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 00:53 #14
Takker endnu engang.  ;-)