Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 10:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hardware - software fejl..

Min computer virker ikke som  den skal, men jeg aner ikke om det er en software eller hardware fejl. Så i må unskylde den ringe overskrift, men kan ikke rigtig beskrive problemet bedre, da jeg ikke ved hvad der er.

når man starter computeren op kommer der et skema med IRQ placeringerne frem, den kom ikke førhend. man kan også se at de fleste er placeret til IRQ 11. http://www.hullet.de/P1020127.JPG

disse ting virkede før, men virker ikke mere:

- Kan ikke loade spil i Football manager 2005, den går ud af spillet mit i processen. Skærmopløsningen bliver større.

- Man kan ikke ændre start side i internet explore.

- Den kan ikke finde webcam med det originale sofware, den siger det ikke er tilsluttet. men går man uden om den originale sofware virker det.

- Firewall og Anti-virus programmer loader ikke ved start af windows. firewall blokerer dog uden at køre, hvordan har jeg ingen anelse om. jeg har manuelt startet det, og givet programmer tilladelse til at komme på nettet.

der er sikkert flere ting som jeg bare ikke har opdaget. Jeg troede det var et bios problem, men det er jeg ikke så sikker på mere, efter jeg har haft denne tråd igang. http://www.eksperten.dk/spm/576193
Det skal nok også lige siges at jeg har formateret min computer op til flere gange da jeg i starten troede det var der problmet lå.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede levich Nybegynder
04. januar 2005 - 11:12 #1
Du skriver at "Man kan ikke ændre start side i internet explore", hvilket tyder på virus eller spyware. Kan det tænke sig, at du blot laver et restore af et image af din harddisk hver gang efter du har formateret harddisken? Eller på anden måde, installerer den samme virus eller spyware hver gang?

Prøv at formatere, installer windows, antivirusprogram, firewall og ikke mere. Se om fejlen stadig er der. Lad være med at koble computeren til internettet før efter du har installeret det jeg har nævnt.

Forresten: Hvis du sidder på et lokalnetværk (f.eks. et kollegium) kan det let tænke sig at du modtager en virus i samme øjeblik du kobler computeren til netværket efter formateringen, dvs. f.eks. når du forsøger at opdatere windows eller anti-virusprogrammet. Er det muligt?
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 11:33 #2
jeg har formateret hver gang, men det kan godt passe at jeg får en virus ind da jeg sidder på et lokalnetværk, som du siger. så jeg vil prøve at starte uden at være på netværket.
Avatar billede levich Nybegynder
04. januar 2005 - 11:41 #3
Kontakt den ansvarlige for lokalnetværket og spørg om der er en procedure for installation på et inficeret netværk.

Prøv desuden at læse det her:
http://www.gjk.dk/net/sikkerhed/winxp/ (inkl. de to links)
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 12:15 #4
-Man kan ikke ændre start side i internet explore

den skulle du have kommet med fra starten, så havde vi helt sikkert nået noget længere en du er nu:-)

Nu tror jeg ikke vi behøver lede efter problemet, men finde den rette løsning, som levich jo har regnet ud allerede
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 13:21 #5
ja det havde vi nok.. men jeg har først lige opdaget det ;)
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 13:39 #6
alt i orden:-)
du hente sikkerhedsopdateringerne og servicepack2 på en anden pc( som ikke er inficeret) og så brænde dem på cd.
På cd'en skal du også lægge alle de andre sikkerhedsprogrammer som du gerne vil have ind på din pc. Hvis du ikke har dem i forvejen i nyeste version
der kan jeg anbefale dig et grundigt kig her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

og så kigger du her og forbereder dig så godt du nu kan
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
og laver en helt ny reintstallation, så er alt smuds væk, og du sætter først dit netværksstik i igen når det hele er oppe at køre, og du kun mangler enkelte småopdateringer til "pakkeprogrammerne"

husk også at kigge godt på det link levich har lagt til dig

undskyld hvis jeg blander mig:-)
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 18:05 #7
ja så blev problemet løst..
jeg vil give levich og c-holst 100 point hver..
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 18:05 #8
så svar...;)
Avatar billede levich Nybegynder
04. januar 2005 - 18:14 #9
Godt det lykkedes :-)
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 21:34 #10
hov nu fik du dem alle sammen..´man kunne da ikke vælge mellem hvor mange du skulle have..
Avatar billede levich Nybegynder
04. januar 2005 - 21:35 #11
Jeg ved at man kan dele point mellem flere, men ikke hvordan. Det har jeg ikke gjort før.
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2005 - 09:25 #12
levich, nu hvor spørgsmålet er lukket med accepteret svar, kan du oprette et nyt spørgsmål med point til mig:-)