Avatar billede bap Nybegynder
18. marts 2001 - 21:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express

Hvordan kan det være at jeg ikke kan se vedhæftede filer i nyhedsgrupper, selv om jeg har krydset af at programmet skal vise indhold i ruden.
Avatar billede Trez Seniormester
19. marts 2001 - 11:09 #1
har du evt. fjernet nogle kolonner i vinduet?
Avatar billede lotte48 Nybegynder
19. marts 2001 - 19:47 #2
Hvis det er i de danske nyhedsgrupper, så er det fordi man kun kan sende vedhæftede filer til de grupper, som hedder noget med \"binaer\".

F.eks. dk.binaer til de binære filer, som der ikke er særskilte grupper til.

Du kan læse mere om at poste til nyhedsgrupperne på http://www.usenet.dk/
Avatar billede bap Nybegynder
30. marts 2001 - 02:35 #3
Uanset hvad jeg gjorde, virkede det ikke, helle ikke en reinstallation af win98 oveni den gamle.
Så der var kun en komplet, helt forfra installation tilbage. Det virkede så, til gengæld.
Men fortæl mig lige hvad der er gået galt?
Avatar billede lotte48 Nybegynder
01. april 2001 - 08:39 #4
Det du har oplevet kunne måske have været klaret med en opdatering af Outlook Express via nettet.
Nu fortæller du ikke hvilken version du anvender, og heller ikke om du allerede har opdateret.

Opdatering sker ved at du klikker på Start og derefter på Windows Update.
Internettet startes og du skal klikke på opdateringslinket og følge vejledningen.

Microsoft checker hvilke opdateringer der passer til netop din installation, og viser en liste med opdateringsmuligheder, som er opdelt i anbefalede og nødvendige.

Der står, at det tager nogle minutter at opdatere Outlook Express - men det kan godt tage et par timer. Jeg plejer at starte en sådan opdatering i de billige timer - efter 24:00.

Årsagen til at du har haft problemet kan være mange. Men de mest almindelige er, at en fil er slettet samtidig med afinstallering af et program, eller at en fil er overskrevet ved installering af et program.

Det er f.eks. altid en god ide at opgradere Outlook efter installation af Office-pakken, hvis der er problemer.

Fornylig har jeg oplevet to maskiner, som er blevet totalt crashede af Norton Utilities - CrashGuard. Så det er også en fejlkilde.

Endelig er der nogle servere, som slet ikke modtager svarmails hvor emnelinien starter med SV: de vil kun acceptere den engelske RE:

Inden opdatering - så lav en sikkerhedskopi af den mappe du har dine mails, adressebog mv. i.
Hos mig ligger de under C:\\Windows\\Application Data.

I stifinder markerer jeg mappen Application Data og vælger Kopier - flytter til en Backup-mappe, som jeg selv har oprettet - og vælger Sæt ind.

Det samme kan du gøre med Foretrukne-mappen, så du ikke mister.

Håber det kan være til inspiration.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
01. april 2001 - 08:46 #5
Efter jeg havde skrevet, læste jeg lige dit spørgsmål een gang til - og så at jeg nok ikke svarede på det, som du spurgte om. Jeg svarede på årsagen til at du ikke kunne se egne sendte filer.

Hvis det er de filer, som andre har sendt, du ikke kan se - men at du kan se noget volapyk-tekst. Så skal du markere alle de filer, som hører til den pågældende posting.
Herefter \'Højreklik\'  og vælg \'Kombiner og afkod\'.

Herefter downloades filerne og du skal afslutte med at gemme dem på din disk. Herfra kan du så installere eller læse dem.

/lotte
Avatar billede bap Nybegynder
22. april 2001 - 22:14 #6
Opdateringer var gjort, reinstallation og opdatering oveni hjalp ikke.
Komplet nyinstallation hjalp -((