Avatar billede roholt Nybegynder
03. januar 2005 - 23:29 Der er 8 kommentarer

Hævekort med magnetstrimmel

Hvem kender til mulighederne for at få lavet plastikkort, hvor der indsættes penge på?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 23:34 #1
DanskeBank, Unibank, JyskeBank, ...

(Eller er det noget andet du mener?)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. januar 2005 - 23:35 #2
Du er nok nødt til at uddybe lidt....
Avatar billede roholt Nybegynder
03. januar 2005 - 23:38 #3
Jeg søger nogen, som har forstand på, hvilke muligheder der er for at lave/få lavet et hævekort, som kun kan benyttes i udvalgte butikker.
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. januar 2005 - 23:54 #4
Tror ikke det er noget man bare lige gør
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 23:56 #5
Man laver vist ikke kort til udvalgte butikker... butikkerne udvælger hvilke kort de gider acceptere.
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
15. januar 2005 - 12:20 #6
du kan jo altid fuske noget sammen via en sql / access DB, selve magnetkortlæser / programmer er nemt at benytte. Men det vil kræve at folk skal indbetale penge først og kontoen stoppes, når den går i minus. Men det vil være et kæmpe arbejde, som ingen kunder vil acceptere. Sikkerhed vil også være lav. Hvis du skal lave et rigtigt betalingskort skal det kobls på PBS-systemet. PBS-systemet kræver du skal være en bank, samt du skal så vidt jeg husker ligge en lille bankgaranti (Læs depositum på 10 mill. kr.)
Avatar billede roholt Nybegynder
15. januar 2005 - 12:35 #7
Jeg vil gerne lukke spørgsmålet og give mine point til ulriklolk. Men hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
15. januar 2005 - 12:45 #8
Jeg sender lige et svar, som du skal markere, trykke på accept.