Avatar billede razman Nybegynder
03. januar 2005 - 23:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

har virus, hjælp

Er der en, som har tid til at tjekke min log??
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Zolid Multimedia\PVR Plus\TVR\Scheduled.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\rnathchk.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\WINDOWS\system32\ntnut.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\Zolid Multimedia\TV713X Utilities\P3XRCtl.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Avant Browser\avant.exe
C:\Documents and Settings\Jan Musiat\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://C:\WINDOWS\system32\shdocpe.dll/security.htm#subID=BSW;677
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://shdocpe.dll/asst.htm
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PVR Agent] C:\Programmer\Zolid Multimedia\PVR Plus\TVR\Scheduled.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] :"C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -stcleanup
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [Fast start] C:\WINDOWS\system32\ntnut.exe home
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] :"C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: TV Remote Control.lnk = C:\Programmer\Zolid Multimedia\TV713X Utilities\P3XRCtl.exe
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. januar 2005 - 23:06 #1
Kigger den lige igennem
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. januar 2005 - 23:09 #2
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

Sæt lige de indstillinger korrekt, så det er klar til brug senere.

Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 6). Fix disse med HijackThis:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://C:\WINDOWS\system32\shdocpe.dll/security.htm#subID=BSW;677
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://shdocpe.dll/asst.htm
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:

C:\WINDOWS\system32\ntnut.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe

Søg efter disse mapper:

Ingen

Kør så programmet Ad-aware, fjern alt hvad den finder.

Hent den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede razman Nybegynder
03. januar 2005 - 23:16 #3
Fornemt, jeg går i gang nu.
Avatar billede razman Nybegynder
04. januar 2005 - 00:22 #4
så er det klaret. ny log er her:
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Jan Musiat\Skrivebord\Ny mappe\hijackthis.exe
C:\Programmer\Avant Browser\avant.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PVR Agent] C:\Programmer\Zolid Multimedia\PVR Plus\TVR\Scheduled.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -stcleanup
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: TV Remote Control.lnk = C:\Programmer\Zolid Multimedia\TV713X Utilities\P3XRCtl.exe
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til AD Black List - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. januar 2005 - 08:09 #5
Din log er nu ren.

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Stil dine mappeindstillinger tilbage.

Du skal nu have renset browser cachen

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5. Klik på ok.

Tøm din papirkurv.
Avatar billede razman Nybegynder
04. januar 2005 - 10:48 #6
Skulle systemgendannelsen ikke have været slået fra, inden jeg rensede ud i div. virus, og slået til, når jeg var færdig?
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. januar 2005 - 11:30 #7
Nej det gør vi til sidst.
Hvis noget går galt undervejs i rensningen, kan vi altid gå tilbage, hvis vi beholder gendannelsespunkter.
Avatar billede razman Nybegynder
04. januar 2005 - 11:54 #8
En sidte ting: burde Antivir og sygate ikke have opfanget "snavset".
Jeg opdaterer meget tit.
Tak for hjælpen:-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. januar 2005 - 12:28 #9
Sygate beskytter der i mod uautoriseret adgang til din pc (hackere)

Antivir fanger ikke alt. Det er der ingen antivirusprogrammer der gør.

Kaspersky er tæt på at fange alt, men ingen er perfekt.

Selv tak for point :O)