Avatar billede los_111 Nybegynder
03. januar 2005 - 22:52 Der er 6 kommentarer

HiFi på computer, muligt?

Davs !

Jeg vil gerne have smidt nogle store højttalere på min computer.
Har ingen købt endnu, men regner med det blir nogle på mellem 60 og 150 RMS.

Jeg går ud fra, jeg ikke bare kan smide nogle stik på, og sætte dem i min computer (5.1) uden at skulle sætte en forstærker på et sted.
Nogen der har en anelse, om hvor jeg kan finde sådan en (evt. online) og/eller hvilken prisklasse de ligger i.

Skriver først tilbage imorn, men hold jer ikke tilbage.
Avatar billede locturian Nybegynder
03. januar 2005 - 23:48 #1
Creative har i deres store Audigy2 sæt en hel del extra features netop beregnet til flere indgange og udgange, måske noget du kan bruge? Smider lige et link til edbpriser hvor du kan læse mere:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69668
Avatar billede levich Nybegynder
04. januar 2005 - 00:35 #2
Hvis du har et stereoanlæg i forvejen så kan du så let som ingenting forbinde dit eksisterende lydkorts udgang med det. Der er ingen grund til at investere i et kraftigt lydanlæg kun til computeren med mindre du har noget musikalskt arbejde du skal lave med computeren.

Hvis du ikke har et (ordentligt) stereoanlæg, så tag og køb et, det behøver ikke at koste mere end nogle tusinde kroner for en receiver og cd-afspiller. Så kan du jo også spille musik, når computeren ikke er tændt.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. januar 2005 - 00:43 #3
Jeg kan tilslutte mig levich´s forslag . har selv tilsluttet pcén til anlægget med aux kabel til cd indgang og det er ok kvalitet - så sparer du en cdafspiller på anlægget.
Avatar billede los_111 Nybegynder
04. januar 2005 - 18:02 #4
Jeg har intet godt anlæg, men det var heller ikke formålet.
Jeg har pt. 5.1 på min comp, men dem vil jeg have flyttet over på min DVD afspiller.
På min comp. vil jeg have 2 gulvhøjttalere stående.

Men det du viser, locturian. Kan det ikke findes billigere? Havdde jo ikke regner med, at det kostede flere tusinde :/
Avatar billede levich Nybegynder
15. januar 2005 - 15:04 #5
Har du besluttet noget? Jeg tillader mig at smide et svar, i tilfælde at du kunne bruge min kommentar.
Avatar billede levich Nybegynder
04. februar 2005 - 10:40 #6
Endnu en ikke-lukket tråd