Avatar billede emiliasl Nybegynder
03. januar 2005 - 21:20 Der er 5 kommentarer

Tilslutning af printer via TCP/IP port

Hej

Jeg har en OKI 5100N printer som er sat til mit lokale netværk, men jeg har problemer med af XP glemme opsætningen til den hvis er tilsluttet som en netværkprinter. Jeg har hørt at man kan tilslutte dem som lokalprinter via en TCP/IP port, men jeg kan ikke få det til at virke!! Er der nogle der ved hvordan man gør?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. januar 2005 - 21:45 #1
Du skal oprette en ny Lokal Printerport.
Du vælger Standard TCP/IP og skriver IP'en på printeren ind.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
04. januar 2005 - 09:37 #2
start tilføj printer wizarden under "printere og faxenheder" i windows.
klik på næste -> vælg lokal printer -> vælg Opret en ny port og under porttype vælger du "Standard TCP/IP port" -> Så starter en ny wizard for install af ny port type.
klik næste -> vælg den ip adresse som din oki printer sidder på (192.168.10.3) Portnavn-feltet bliver automatisk udfyldt. -> På næste skærmbillede skulle windows gerne bekræfte at der sidder en printer på den ip du har indtastet. Under enhedstype vælger du bare "Generic network card" -> klik Udfør.
Du kommer nu tilbage til første wizard og skal vælge driver til printeren, find din printer på listen eller klik på "har diskette" -> Vælg "Erstat nuværende driver"
-> Angiv printer navn og bestem om den skal være standard printer og klik næste. ->
"Del ikke denne printer" -> "Udskriv testside" -> Du er nu færdig med skidtet og står forhåbentlig med en udskrift i hånden fra din OKI printer :-)
Avatar billede emiliasl Nybegynder
04. januar 2005 - 21:12 #3
Hej
Tak for hjælpen, jeg har fået den til at skrive en testside ud, det tog dog lidt lang tid, men derefter har jeg ikke kunne få den til at skrive ud igen
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
04. januar 2005 - 21:17 #4
emiliasl <- når du vil skrive et "indlæg" herinde, behøver du ikke lægge dit indlæg som et svar, blot som en kommentar :-)
Avatar billede emiliasl Nybegynder
05. januar 2005 - 22:02 #5
Ok-tak