Avatar billede zizi Nybegynder
18. marts 2001 - 20:27 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Avi Til Mpeg, Svar tak... !!!

Heysza Mennesker

Nu hr jeg købt mig en dvd afspiller som også underståtter Mp3 cd\'er og VCD film..
Når jeg skal konvertere en film fra AVI til Mpeg1 eller mpeg2 for at kunne brænde den som VCD tager det et sted mellem 5 & 8 timer. Hvorfor skal det tage så lange tid.
Nogle AVI\'er kan man bare omdåbe til Mpeg og så brænde dem ud men andre skal konverteres.

Nogle som har et FORNUFTIG svar på hvorfor det skal tage så lang tid at konvertere.???
Kan man ikke sætte tiden ned ved brug af et spec. konvertings program i så fald hvilket.

Dat kan være pga. ens computer det tager tid det ved jeg men det burde ikke være et problem, Min Comp :
450Mzh
256 Mb Ram
75 GB HDD 7200 rpm

Et svar som kan brugs vil blive belønnet.!

På forhånd TAK...
/zizi
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. marts 2001 - 20:30 #1
Avatar billede krusnof Nybegynder
18. marts 2001 - 20:32 #2
Når man konvetere film til et andet format, foregår det sådan: Computeren skal konvertere hver enkelt frame (24 frm/sek), dvs det tager utrolig lang tid. Man kan dog forkorte denne tid ved at have en lynhurtig computer.
Macintosh er dog den bedste com. til film, billed og lyd. Deres nye 733MHz G4 kan vender over 1GBflop i sek. Dvs. det er verdens hurtigste personlige computer til videoredigering.
En P4 er hurtig til det men slet ikke lige så hurtig som en mac.

Håber du kunne bruge det.

//krusnof
Avatar billede zizi Nybegynder
18. marts 2001 - 20:38 #3
Heyza igen.

Tak for svarende indtil vidre.

Det er VCDHELP.com som også er svar på alle andre spørgsmål... men det er ikke godt nok..

Jeg må desværre afvise svarende.
Men jeg takker indtil vidre da det åbenbart ender med at jeg må købe en G4...
Avatar billede nomiz Nybegynder
18. marts 2001 - 20:39 #4
Store filmselskaber laver dem på en kæmpe mainframe.. Og det kan tage flere dage! Vildt...
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
18. marts 2001 - 20:41 #5
du skal bruge et program der hedder FlaskMpg!!!
Avatar billede zizi Nybegynder
18. marts 2001 - 20:42 #6
Har du en URL..?

Nogle her som ved om det passer at man ikke kan kopier VCD cd\'er over direct fra cd til cd....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. marts 2001 - 20:42 #7
krusnof> Jeg har læst at den nye mac leverer 5,5 Gflop.
Avatar billede krusnof Nybegynder
18. marts 2001 - 20:44 #8
det er vist også rigtig, min fars 2x500 MHz levere ca. de der 1 Gflop, tak for rettelsen!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. marts 2001 - 20:44 #9
nomiz> Nej, Zentropa anvender faktisk PowerMac. Og de fleste reklame selskaber anvender renderboxes til 3d animationer.

/per
Avatar billede krusnof Nybegynder
18. marts 2001 - 20:45 #10
det passer ikke zizi, kun hvis du har en dårlig brænder som jeg. Plextor og HP kan brænde på en speciel måde, selvfølgelig kan andre brændere også det. bare et eksempel
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
18. marts 2001 - 20:46 #11
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
18. marts 2001 - 20:47 #12
når du brænder vcd til vcd, hedder det \"on fly\"
Avatar billede zizi Nybegynder
18. marts 2001 - 20:49 #13
Nu har jeg en SCSI brænder fra Yamaha 4x... Er det sådan at jeg skal indstille EASY CD CREATOR til at brænde CD til CD som VCD.?
Avatar billede krusnof Nybegynder
18. marts 2001 - 20:49 #14
Problematikken ligger i at man som sagt skal ændre alle frames\'ne format. Det tager jo evigheder. Nogle computere er så bare hurtigere til det, fordi processoren er bygget op på en anden måde. Det er svært og forklare, så jeg håber du kan prøve dette. Men MAC G4 er det bedste.

//krusnof
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. marts 2001 - 20:50 #15
zizi> Den har ikke indbygget grafik kort, der kan lave mpeg kompression. Endvidere er din processor for langsom til software kompression af mpeg.
Det svarer nøjagtigt til problemet med min 3 år gamle computer.

/per
Avatar billede krusnof Nybegynder
18. marts 2001 - 20:50 #16
Det mener jeg godt du kan zizi, det kan man i Nero
Avatar billede zizi Nybegynder
18. marts 2001 - 21:03 #17
Når vi nu er ved det. Så har jeg hørt at det kan tage godt 40 time at konvertere divX/MPEG4 som det hedder til Mpeg2.... Det er fandme latterligt...

Nogle som kan be- eller afkræfte det....?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
18. marts 2001 - 21:09 #18
det tager sikkert lang tid, men sq ik 40 TIMER!!